Бизнес

Пазарът на смартфони с ръст за първи път от две години

Иван Гайдаров

Пазарът на смартфони е в застой през последните две години, тъй като потребителите показаха умора непрестанно да сменят своите устройства и предпочитат да ги актуализират и да ги използват в по-дълги периоди от време. Тази тенденция продължава да се развива, но нов доклад на анализаторската компания Strategy Analytics показва, че глобалните доставки на смартфони са нараснали с 2% през това тримесечие в сравнение със същия период преди година.

Продажбите са нараснали от 359,8 милиона бройки, продадени в световен мащаб през третото тримесечие на 2018 г., до 366,3 милиона бройки през третото тримесечие на 2019. Линда Суй, директор на Strategy Analytics, смята, че този растеж се дължи на силната конкуренция, която намалява цените, като клиентите избират по-големите дисплеи и 5G свързаността.

Ръстът през това тримесечие се обуславя главно от представянето на Samsung и Huawei. Продажбите на Samsung бележат ръст от 7-8% в сравнение със същия период преди година, а тези на Huawei нараснаха с цели 29% за същия период. Samsung постигна това с пускането на пазара на Galaxy Note 10, а Huawei преодоля регулаторните предизвикателства в Северна Америка, като повиши продажбите си в Китай.

Междувременно, продажбите на Apple паднаха с 3% през последната година, но от Strategy Analytics смятат, че компанията е започнала да се стабилизира благодарение на по-ниските цени на iPhone 11 и нарасналото търсене в Азия и САЩ.

Списъкът от брандове, които правят значителни продажби, включва Xiamoi (най-вече в Индия и Китай), която обаче е изправена пред конкуренция от страна на Huawei и Realme, както и на OPPO, които малко по малко се пренасочват от Китай към Западна Европа.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X