Бизнес

Samsung отчете успешно тримесечие и занижени очаквания за следващото

Иван Гайдаров

Samsung Electronics предупреди, че очаква по-малка печалба от мобилния си бизнес през следващото тримесечие, докато конкурентът ѝ Apple даде положителна перспектива за продажби на iPhone. По този начин най-големият производител на смартфони в света отново пропуска възможността да се върне на пътя към устойчив растеж.

Инвеститорите възлагаха надеждите си именно на мобилния бизнес на Samsung в това отношение, тъй като от една страна в миналото той осигуряваше над половината от печалбата на южнокорейския технологичен гигант, а от друга – бизнесът с чипове на компанията остава в затруднено положение заради свръхпредлагането и по-слабото търсене в глобален мащаб.

Силните продажби на модела Galaxy Note 10 помогнаха на южнокорейската компания да отчете най-високата си печалба от мобилен бизнес в рамките на последните шест тримесечия и явно се възстановява от негативното влияние на скандал с експлозия на батерията на свое устройство в края на 2016 г.

Мобилният бизнес на Samsung бележи ръст от 32% на оперативната печалба, която достига до 2,5 милиарда долара през третото тримесечие на годината – най-доброто представяне от първото тримесечие на 2018 г.

В същото време обаче, Samsung предупреди, че печалбите от мобилни телефони за четвъртото тримесечие ще намалеят, тъй като маркетинговите разходи се повишават, а продажбите на водещите модели се забавят.

Прогнозата за по-слабото представяне на Samsung дойде часове, след като Apple Inc. обяви, че продажбите през празничното тримесечие ще надхвърлят очакванията на Уолстрийт, като се позова на търсенето на услуги, носима електроника и най-новите си модели iPhone.

"Ефектът от появата на новите модели на Samsung вероятно ще се размие през четвъртото тримесечие на годината, тъй като потребителите вече не ги намират за толкова привлекателни", казва Сон Мюн-суп, анализатор от HI Investment & Securities, и добавя, че това ще доведе до спад на продажбите и до по-малка печалба за лидера на пазара на мобилни устройства.

Лий Йон-мин, вицепрезидент на бизнеса с мобилни комуникации на Samsung, също признава, че ръководеното от него звено е в нисходящ тренд.

Иначе, в рамките на Q3 2019 dоставките на смартфони на Samsung са нараснали с 8%, достигайки до 78.2 милиона. В същото време тези на iPhone са спаднали с 3%, сочи анализ на Strategy Analytics. Анализаторите твърдят, че резултатите на Samsung са по-добри от очакваното заради санкциите на САЩ срещу Huawei Technologies, които нанесоха сериозни щети на мобилния бизнес на китайската компания извън родния ѝ пазар.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X