Бизнес

Камерите помагат на Sony да подобри продажбите си в смартфон сегмента

Владимир Владков

Sony най-накрая може да се похвали с успехи в сегмента на смартфоните за второто си фискално тримесечие, като това обаче се дължи повече на продажбите на сензори за камери, а не на телефоните на компанията, чийто продажби продължават да спадат.

Тенденцията на конкурентните производители на смартфони да увеличават броя на камерите, достъпни в техните устройства, води до сериозен ръст на търсенето на сензори на японския гигант за трите месеца, приключващи на 30 септември, а това подхранва увеличението на оперативната печалба и на приходите на този бизнес.

Но поделението "Мобилни комуникации", което е част от по-голямата дивизия "Електронни продукти и решения", продължава да спада, като това бе отразено в плановете на компанията за цялата фискална година.

Доставките на смартфони са спаднали драстично (с над 62 на сто годишно) – от 1,6 милиона броя през същото тримесечие на 2018 г. до под 600 000 за сегашното тримесечие.

Поделението за игри и мрежови услуги на Sony също не се представя добре, а това е обезпокоителна тенденция, особено в светлината на неотдавнашните инициативи на Apple и Google в областта на поточните геймърски услуги. Reuters обяви, че Sony е събрала двойно по-малко годишни такси от своята облачна услуга PlayStation Now.

При обявяването на финансовите резултати на Sony, нейният главен финансов директор Хикори Тотоки каза, че компанията вижда повече възможности в своя бизнес със сензори за камери, като цитира потенциала на приложенията за Интернет на нещата и за автономно шофиране.

През последното тримесечие бизнеса със сензори е постигнал оперативна печалба в размер на 76,4 милиарда йени ($701,8 млн.), при 47.9 млрд. йени за фискалното Q2 на 2018, а общите приходи са нараснали за една година от 254,4 млрд. йени на 310,7 млрд. йени. Приходите от доставки за външни производители са скочили с 62,7 млрд. йени, а за производството на собствени устройства са спаднали с 6,4 млрд. йени.

На ниво цялата група, печалбата е нараснала с 13 млрд. йени до общо 200 млрд. йени, но приходите са спаднали – от 3,4 трилиона на 3,3 трилиона йени.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X