Бизнес

Gartner: Продажбните на смартфони продължават да спадат

Владимир Владков

Глобалните доставки на смартфони са спаднали с 1,7 на сто през второто тримесечие на 2019 г., като общият брой на продадените телефони е 368 милиона, а търсенето на устройства от висок клас се е забавил още повече, посочва ново изследване на Gartner.

Според Аншъл Гупта, старши директор проучвания на пазара в Gartner, това е най-голямото забавяне при премиум устройствата, за разлика от моделите от нисък и среден клас. Това се обяснява със стремежа на производителите да въведат премиум функции в телефоните си от по-нисък клас.

Макар че целият пазар спада, Huawei и Samsung все още отчитат силно тримесечие, като и двете компании са постигнали добри продажби и годишен ръст съответно 16,5 на сто и 3,8 на сто.

Samsung е продала 75,1 милиона устройства, които са й осигурили пазарен дял почти 20,4%, а китайският производители е продал 58 милиона смартфона, завземайки пазарен дял 15,8%

Gartner отбелязва, че успехът на Huawei се дължи на силните промоции и доброто позициониране на марката в Китай, където тя отчете рекордно голям растеж от 31 на сто на годишна база. Въвеждането на забрана в САЩ обаче доведе до ясно изразен спад при глобалните продажби на компанията.

Ако оставим настрана успехите на Huawei и Samsung, другите играчи изпитват все по-големи затруднения. Apple например е продала само 38 милиона модела iPhone през второто тримесечие, или с 13,8 на сто по-малко от същия период на миналата година. Според Гупта Apple е предложила твърде малко предимства в новите си модели и съществуващите потребители на iPhone не виждат смисъл да сменят телефоните си.

Глобални продажби на смартфони на крайни потребители в хиляди
ДоставчикБрой за 2Q 2019Пазарен дял 2Q'19Броя за 2Q 2018Пазарен дял 2Q'18
Samsung75 111.820,4%72 336.419,3%
Huawei58 055.715,8%49 846.513,3%
Apple38 522.910,5%44 715.111,9%
Xiaomi33 191.59,0%32 825.58,8%
OPPO28 112.27,6%28 511.17,6%
Други134 913.936,7%146 096.139,0%
Общо367 908.1100,0%374 330.6100,0%
Източник: Gartner (август 2019)

Samsung е продала над 75 милиона смартфона, като по този начин е успяла да увеличи пазарния си дял с 1,1 процентни пункта. "Засиленото търсене на новите модели на Samsung от серията Galaxy A и възраждането на цяла нова линия модели от среден и нисък клас са помогнали на компанията да подобри представянето си, коментира Гупта. - Търсенето на флагмана Galaxy S10 е много по-слабо през тримесечието, което показва, че постигането на ръст за цялата 2019 г. може да се окаже предизвикателство за Samsung", допълва анализаторът.

Делът на iPhone продължава да спада, макар и с по-бавен темп в сравнение с първото тримесечие на 2019 г. Apple достигна инфлексната точка, маркираща преориентиране на бизнеса си към услугите, които осигуряват 21% от общите приходи на компанията през първото тримесечие на 2019", каза още Гупта.

По отношение на регионалните продажби само Китай и Бразилия от големите пазари демонстрират растеж. Китай запазва първата си позиция с продадени над 101 милиона телефони само за 3 месеца. Gartner отбелязва, че наличието на 5G модели кара операторите "да изчистят" складовете си от 4G смартфони от висок клас.

Gartner предупреждава, че продажбите на смартфони ще продължат да са слаби до края на тази година. През цялата 2019 г. потребителите по света ще купят общо 1,5 милиарда телефона. Евентуално през 2020 г. с пускането на 5G модели се очаква леко засилване на интереса към покупката на нови телефони.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X