Устройства За Достъп

Смяната на смартфоните вече става по-бавно – на всеки 33 месеца.

Владимир Владков

Ново проучване на Strategy Analytics потвърди докладите на доставчиците на смартфони и на операторите, че цикълът за надграждане на устройствата от страна на потребителите се удължава. Потребителите вече чакат почти 3 години, преди да се решат да си купят нов модел телефон.

Проучване сред 2500 щатски потребители на смартфони на възраст между 18 и 64 години показва, че цикълът за замяна на мобилното устройство вече е средно 33 месеца, като това се дължи както на увеличаващите се цени на новите модели, така и на липсата на съществени иновации.

Според Дейвид Кер, старши вицепрезидент на Strategy Analytics, операторите и доставчиците на смартфони "се сблъскват със значителна инерция, като се има предвид мнението на потребителите за все по-малко иновации или добавена стойност в новите поколения флагмански устройства". Той добавя, че ценообразуването ще бъде "ключова бариера" за усвояването на 5G устройствата, като само 7 на сто от анкетираните клиенти са заявили, че планират да изразходват $1000 или повече за ново устройство.

Средният смартфон на Apple е активен общо 18 месеца, а за Samsung периодът е 16,5 месеца. Въпреки това поколението над 50 г. планира да отложи покупката на нов модел с над 3 години. Apple и Samsung доминират сред марките с лоялността на своите потребители, която е над 70%. Следват потребителите на LG и Motorola, от които под 50% ще си купят пак телефон от същата марка. Анализаторите от компанията прогнозираха наскоро, че щатските оператори ще трябва да предложат отново субсидия за телефоните, за да стимулират надграждането до 5G модели.

Проучване на друга фирма - Counterpoint, посочи подобни тенденции в своя доклад, който отбелязва, че нивата на продажби в САЩ са спаднали с 1,5% на годишна база през второто тримесечие. В него пише още, че степента на надграждане е средно само 4,5 на сто сред първите четири оператора в страната, като по-дългите цикли за надграждане са разпространени предимно сред устройства с по-висока цена.

Макар че OnePlus, Google, Alcatel, Motorola и Coolpad отбелязаха значителен ръст в САЩ през второто тримесечие на годината отчасти заради засилването на предплатените оферти, Samsung е загубила "почва" при продажбите на флагманския си модел Galaxy S10. Apple е успяла "да изстиска" още от продажбите на своя модел от по-нисък клас iPhone XR и на по-старите модели, пише още в доклада на Counterpoint Research.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X