Бизнес

Сериозен ръст на пазара на умни часовници, Apple на голяма дистанция пред втория

Иван Гайдаров

През второто тримесечие на 2019 г. доставките на умни часовници са нараснали с 44% на годишна база и достигат 12 милиона бройки. Apple Watch доминира на пазара и запазва челната си позиция с дял от 46,0%. Това са основните изводи от глобално изследване на пазара на умни часовници, изготвено от Strategy Analytics.

Според доклада Apple е продала 5,7 милиона устройства - при 3,8 милиона устройства през второто тримесечие на 2018 г. При ръст на годишна база от 50%, Apple Watch отново успява да изпревари дори глобалния растеж. Останалите топ играчи в сектора са Samsung и Fitbit, като доставките на южнокорейския технологичен гигант са нараснали със 122% през второто тримесечие, достигайки до 2 милиона доставени бройки. Fitbit изостава от общата тенденция, като бележи отстъпление в доставките от 7,7%.

По този начин, след безспорният лидер Apple, на пазара на умни часовници се нарежда Samsung с 15,9% дял, докато Fitbit оформя призовата тройка с 9,8% пазарен дял.

"Глобалните доставки на умни часовници нараснаха с впечатляващите 44 % на годишна база - от 8,6 милиона бройки през второто тримесечие на 2018 г. до 12,3 милиона през второто тримесечие на 2019. Растежът на сектора ще продължава", категоричен е Стивън Уолцер, старши анализатор на Strategy Analytics.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X