Ит Лидери

Комуникацията с потребителите - определяща за доверието и имиджа на финансовите институции

Computer World

Каква е ролята на комуникационните специалисти в изграждането и поддържането на доверие в банките и влияе ли нивото на финансова грамотност върху отношението към банковите институции и финансовите услуги като цяло? Това бе темата на дискусията Comms Talks: Banks, на която бяха обсъдени предизвикателствата и възможностите пред комуникаторите в сектора. В рамките на събитието бяха изнесени и анализирани данни от новото изследване на агенцията за медийни анализи Perceptica, което измерва ролята на комуникационните специалисти и инициативите за финансова грамотност в изграждането и поддържането на доверие в банковите институции.

 

Вероятно повече, отколкото в други сектори, когато доверието във финансовия сектор е застрашено, негативните последици могат да засегнат не само акционери и клиенти, а да повлияят и на цели икономики. Знанието е важно за изграждането на доверие, а затова са ключови инициативите на банките за повишаване на финансовата грамотност и потенциала на комуникациите да служат като инструмент за финансова стабилност, стана ясно от днешната дискусия.

Темата за финансовата грамотност се отразява предимно в традиционните медии, но статиите често са на недостъпен за обикновения читател език“, коментира Георги Ауад, директор „Продукти“ в Perceptica, и добави: „Там, където няма разбиране, няма и доверие. Това създава вакуум, в който се настаняват инфлуенсърите, а добре знаем, че те могат да имат както позитивно, така и негативно влияние. Затова комуникаторите, работещи в банковия сектор, носят огромна отговорност към това да информират и образоват потребителите по най-удобния и познат за тях начин, а именно - през социалните медии, на леснодостъпен език.”

Събитието, организирано от Perceptica и Европейската асоциация на комуникационните директори (EACD), с подкрепата на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) и Международната асоциация за измерване и оценка на комуникациите (АМЕС), събра експерти в сферата на комуникациите в банковата индустрия, за критичен поглед и многостранна перспектива върху големите комуникационни предизвикателства в сектора.

Модератор на дискусията бе Виктория Блажева, първи вицепрезидент и директор „Връзки с обществеността и комуникации” на УниКредит Булбанк. Панелисти в дискусията бяха Христо Христов, мениджър “Корпоративни комуникации” на Fibank; Мила Миленова, директор “Корпоративни и маркетингови комуникации” на ОББ и кънтри комуникационен мениджър на КВС Груп България; Ива Григорова, директор „PR бизнес” в Publicis Groupe България; Невена Кръстева, главен редактор на SeeNews, и Георги Ауад, директор „Продукти“ в Perceptica.

Участниците в Comms Talk: Banks дискутираха инициативите за повишаване на финансовата грамотност. Една интересна техника за обогатяване на финансовата култура на клиентите е Facebook страницата на банка, която споделя полезни съвети как те да спестяват успешно и да инвестират умно. Така банката има възможност да използва собствената си страница за реклама и връзка с клиентите, а в същото време да менажира още една по-специализирана и насочена към финансовото образование информация.

Пълният анализ на тема финансова грамотност ще бъде споделен на yeбсайта на Perceptica в понеделник, 3 юни, а запис от дискусията Comms Talks: Banks е достъпен през Facebook страницата на агенцията.

Comms Talks: Banks е третото от поредица тематични по сектор събития, които целят да активизират диалога между практици от четирите съставни части на комуникационната индустрия: вътрешните комуникационни отдели, агенциите, медиите и медийните анализатори. Събитията са публични, напълно безплатни и събират на едно място настоящи и бъдещи професионалисти в сферата на комуникациите.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X