Ит Лидери

Игрите през облака ще растат експоненциално

Владимир Владков

През миналата седмица Google обяви, че нахлува мощно в света на облачните игри чрез своята услуга Stadia. Облачно базираните игри разчитат на сървъри, на които работи геймърската услуга, а не се използват високопроизводителни компютри, разположени при потребителя. Играчът „стриймва“ видеоиграта към облака, а това му позволява да получи достъп до играта от всяко място и през всяко устройство – от телефон до компютър и телевизор.

От бизнес гледна точка предоставянето на игри от облака дава възможност за много по-голяма ангажираност и по-големи печалби в изключително интензивния свят на облачните изчисления, който в дългосрочен план предлага много голяма мащабируемост (а това е важно за огромния брой играчи на някои заглавия от целия свят), както и ценова ефективност.

През 2017 г. сайтът Statista направи оценка на глобалния пазар на облачни изчисления, която се доближава до $45 милиона. Само след 6 години този пазар ще е на стойност поне $450 милиона, или 900 процента ръст за периода 2017 до 2023 година, пак по оценка на Statista.

През следващите 5 години за индустрията ще бъде жизненоважно да развие тези услуги. Microsoft, Amazon и Nvidia разработват собствени облачни геймърски услуги. След обявената от Google новина, се появиха слухове за възможна облачна геймърска услуга на супермаркетите Walmart.


Игрите през облака ще растат експоненциално

© Владимир Владков, Computerworld.bg

You will find more infographics at Statista





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X