Ит Лидери

McDonald’s придобива технологична компания за 300 млн. долара, за да персонализира менютата си

Computer World

За първи път от 20 години McDonald’s Corp. сключва сделка за придобиване като купува технологична компания за схеми за взимане на решения, за да персонализира по-добре своите менюта, пише Bloomberg.

Най-голямата в света верига за ресторанти похарчи повече от 300 млн. долара за Dynamic Yield Ltd., съобщава източник, запознат със сделката. С новата технология ресторантите на McDonald’s ще могат да променят продуктите на своите електронни менюта в зависимост от фактори като регионални предпочитания, часа от деня или метеорологичните условия – повече кафе в студените дни и повече McFlurries в топлите. Менютата също така ще предлагат на клиентите и допълнителни придружаващи продукти.

След като главният изпълнителен директор Стив Истърбрук зае поста през 2015, той започна да отделя сериозно внимание на технологиите – например като въведе дигиталните менюта – за да увеличи продажбите и да помогне на McDonald’s да изпревари конкурентите. Придобиването на Dynamic Yield показва желанието на компанията да използва технологиите, за да ускори своя растеж на фона на силната надпревара в ресторантьорския бизнес.

„Технологиите за ключов елемент в нашия план за бързо развитие“, отбелязва Истърбрук. Той допълва, че компанията увеличава ролята, която технологиите ще играят в бъдещето на McDonald’s и „скоростта, с която ще можем да реализираме нашата визия за създаване на по-персонализирано изживяване за нашите клиенти“.

McDonald’s тества технологията на Dynamic Yield в САЩ през 2018 и по-широко ще я въведе тази година в своите drive-thru менюта. Компанията също така планира да разшири своите възможности на чуждестранните пазари. Това е най-голямата сделка за базирана в Чикаго верига от около 20 години насам, когато компанията стана инвеститор в Chipotle Mexican Grill Inc.

Със споразумението McDonald’s се превръща в единствен собственик на Dynamic Yield, която разполага с офиси в Ню Йорк и Тел Авив. Веригата ще продължи да инвестира в Dynamic Yield. Очаква се компанията да остане самостоятелна, а уебсайтът й показва, че сред нейните клиенти са Urban Outfitters Inc., Ikea и HelloFresh.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X