Ит Лидери

Приходите на Xiaomi за 2018 г. скачат заради международната експанзия

Владимир Владков

Китайският производител Xiaomi обяви много силен ръст на своя бизнес през 2018 г., като се възползва от своята международна експанзия, като приходите от смартфони и на доставените апарати се увеличават рязко на фона на спадащия глобален пазар.

Приходите на компанията от продажби на смартфони са скочили с 41,3 на сто до 114 милиарда юана ($17 млрд.), а доставените телефони са с 29,8 на сто повече на годишна база, достигайки 118,7 милиона броя.

Председателят на борда на Xiaomi и главен изпълнителен директор на производителя Лей Джун декларира, че компанията „продължава да грее, дори на фона на яростната конкуренция от страна на местни и международни играчи“.

Той добави, че стратегията на компанията е да използва няколко бранда, като подсили представянето си на пазара на висок клас устройства, да ускори развитието на нови канали за продажби на дребно, както и да се фокусира върху развитието на изкуствен интелект и приложения. Всичко това трябва да донесе още по-забележителни финансови резултати.

Средната продажна цена на смартфоните в Китай се е покачила със 17 на сто спрямо миналата година, докато тази цена на международните пазари е нараснала с 9,7%.

Ръст на цялата група

В рамките на цялата бизнес група приходите са се увеличили с 52,6% на годишна база до 174,9 милиарда юана ($26,1 млрд.), като международните продажби са се удвоили до 70 милиарда юана ($10,5 млрд.) и вече представляват 40 на сто от общите приходи (при 28 на сто в края на декември 2017 г.).

Чистата печалба за 2018 г. е достигнала 13,5 млрд. юана ($2 млрд.), а според указанията на счетоводния стандарт (non-IFRS) преизчислената печалба е скочила с 59,5 на сто годишно до CNY 8,6 милиарда ($1,29 млрд.).

Приходите от IoT изделията и продуктите за цифровото ежедневие са нараснали на годишна база до CNY 43,8 млрд. ($6,55 млрд.). В края на декември броят на свързаните към нейната IoT платформа IoT устройства (без смартфони и лаптопи) е достигнал 150,9 милиона, или със 193% повече от предишната 2017 г.

Бизнесът с интернет услуги е нараснал с 61,2% до CNY 16 милиарда ($2,4 млрд.), а приходите от реклами са скочили със 79,9 на сто до 10,1 млрд. юана ($1,5 млрд.), като това се дължи основно на „продължаващата оптимизация на алгоритъма за препоръки и на нарастващата ангажираност на потребителите към интернет услугите на Xiaomi”.

Xiaomi каза още, че над 30 на сто за нейните интернет приходи са генерирани извън сферата на рекламите и игрите на смартфони в Китай.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X