Ит Лидери

Брандовете на Amazon все още остават далеч от лидерското място в категориите си

Computer World

Amazon разработва цяла палитра от свои марки във всяка една област - от дрехи до електроника и храна за домашни любимци. При последното преброяване компанията представи повече от 130 свои бранда, плюс още 422, продавани изключително на Amazon.com, сочи статистиката на Tacker TJI Research. Инвестициите на Amazon в тази посока предизвикват страх сред по-малките търговци, че компанията може да използва данните за продажбите, за да идентифицира и копира най-продаваните продукти, като по този начин привлече потребителите.

 

Според нов доклад на Marketplace Pulse, изследователска компания в сферата на електронната търговия, обаче повечето от притежаваните от Amazon марки все още не са припознавани напълно от купувачите. Marketplace Pulse разглежда 23 000 продукта от притежавани от Amazon брандове или такива, които продават изключително в платформата на Безос, и стига до заключението, че няколко от тях като AmazonBasics и Pinzon, всъщност държат по-голямата част от продажбите. "Amazon добави към портфолиото си над 100 марки през 2018 г., но нито една от тях не е лидер в категорията си", се казва в доклада.

Amazon вече обяви, че продуктите на свързани с нея брандове са под 1% от общите продажби. Това, разбира се, може да се промени, тъй като компанията инвестира все повече в свои ексклузивни марки и създава нови начини за насочване на потребителите към тези обяви.

Интересът на Amazon в тази посока е неоспорим. Миналата година компанията на Джеф Безос обяви, че търси да назначи главен продуктов мениджър за своите вътрешни брандове, който да оглави “Amazon Accelerator Program”. Програмата стимулира производителите да създават изключителни продукти за най-голямата платформа за онлайн търговия. Експертите също така отбелязват, че Amazon е започнала да рекламира собствените си продукти дори на конкурентните обяви.

Съвсем наскоро Wall Street Journal съобщи, че Amazon атакува клиентите с реклами в изскачащи прозорци, които описват притежаваните от компанията брандове, дори на продуктовите страници на конкурентите си. Въпросните изскачащи прозорци затъмяват конкурентния продукт, принуждавайки купувачите или да ги затворят, за да могат да продължат да пазаруват, или да изберат офертата на Аmazon. Според компанията това се правело, за да може клиентът да се запознае и с по-евтини алтернативи на даден продукт.

Една от най-успешните компании на Amazon към днешна дата е AmazonBasics, която произвежда батерии, съобщава Bloomberg. Изследване на компанията 1010data през 2016 г. пък показва, че Amazon държи 94% от всички онлайн продажби на батерии.

 

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X