Ит Лидери

Twitter постига първата си годишна печалба, но губи милиони потребители

Computer World

Twitter постигна първата си годишна печалба през 2018, но компанията има проблем, за който не иска да говори, пише CNN. Миналата седмица социалната мрежа обяви, че през последното тримесечие броят на нейните месечни потребители е бил 321 млн. Това е с пет милиона по-малко спрямо предишното тримесечие и с девет милиона в сравнение със същия период през 2017. Също така това е третото поредно тримесечие, при което се наблюдава спад на потребителите и скоро компанията изцяло ще спре да разкрива точните цифри.

В своя отчет за приходите Twitter отбелязва, че няма повече да посочва броя на месечните активни потребители след първото тримесечие тази години. За сметка на това ще използва нововъведения показател за това какъв е броят на ежедневно активните потребители, които й носят приходи.

Snapchat и Facebook разкриват броя на своите активни потребители на ежедневна база, макар че от Twitter подчертава, че нейните собствени цифри не могат да се сравняват, тъй като те включват само потребителите, видели рекламите.

От Twitter отбелязват, че имат 126 млн. ежедневни потребители, което е увеличение спрямо 124 млн. през миналото тримесечие и 115 млн. през 2017. С други думи платформата отбелязва малък ръст.

Според компанията намаляващият брой на месечно активните потребители се дължи на няколко фактора, сред които трябва да се споменат усилията за подобряване състоянието на услугата и промените, свързани с новите изисквания за защита на личните данни в Европа.

През миналата година социалната мрежа се фокусираше върху опитите си да гарантира сигурността на услугата на фона на обвиненията за ролята й в разпространението на фалшиви новини и в намесата й в изборите.

Макар че общата потребителска база на Twitter намалява, компанията намира начини да получи повече пари от нея. Социалната мрежа е постигнала печалба от 1,2 млрд. долара за годината и това е първият положителен резултат за платформата, след като стана публична през 2013.

Зад това постижение стоят много усилия, като основната през последните години цел беше да се намалят разходите и Twitter да се докаже като жизнеспособна независима компания.

В същото време, социалната мрежа отново постига растеж в своя рекламен бизнес, който се основава предимно на видео рекламите. Приходите на Twitter за последното тримесечие са скочили с 24%, достигайки до 909 млн. долара.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X