Ит Лидери

Силните продажби на смартфони вдигнаха печалбата на Xiaomi за Q3 2018

Владимир Владков

Xiaomi обяви увеличена печалба за третото тримесечие на тази година, като доставените смартфони само за тази година са надхвърлили 100 милиона броя, докато останалите й конкуренти на глобалния пазар се сблъскват със сериозни трудности.

В изявление на китайския производител се казва, че нарастването на тримесечните приходи от смартфони са стимулирани както от увеличението на доставките, така и на средната им продажба цена. Само от смартфоните постъпленията на Xiaomi са скочили с 36,1% на годишна база до 35 милиарда юана (около $5 млрд.), а доставените бройки за периода юли – септември 2018 г. са с 20,4 на сто повече, или над 33,3 милиона.

Xiaomi заяви, че се стреми да оптимизира портфолиото си на местния пазар в Китай, за да засили позициите си в сегмента на средния и високия клас. Доставките на флагманската серия Mi 8 са достигнли 6 милиона към 9 октомври, като смартфонът се справя много добре в своята категория и ръст на средната продажна цена с 16 на сто.

Цените на смартфоните се вдигат и извън Китай, което се дължи на увеличения дял на продажбите в Западна Европа. Средната международна продажна цена на смартфоните на Xiaomi е нараснала с 18%.

 

Телефони, но не само

Освен при сматфоните, компанията отчита голям ръст на приходите от лайфстайл продукти и IoT – 89,8 на сто до 10,8 милиарда юана , което според компанията се дължи на бързото нарастване на продажбите на смарт телевизори. Подобрения има и при лаптопите, както и на някои продукти от екосистемата Mi като най-съществени са продажбите на гривните Mi Band и електрическия скутер Mi. В края на третото тримесечие на 2018 г. общо 1,98 милиона потребители притежават поне 5 различни IoT устройства на Xiaomi, без да се броят смартфоните и лаптопите. Много от тези продукти вече са достъпни и в България през официалния дистрибутор Solytron, който ги представи пред своите партньори в края на миналата седмица.

 

Компанията отчете и 85,5% ръст на приходите от интернет услуги до 4,7 млрд. юана, основно чрез монетизиране на услугите в континентален Китай. От тях рекламните приходи са скочили със 109,8 на сто до 3,2 млрд., което се дължи „на продължаващото оптимизиране на собствения алгоритъм за препоръки, нарастващата ангажираност на потребителите, както и по-високите приходи от предварително инсталирани приложения“.

През септември 2018 г. Xiaomi е отчела, че нейният помощник с изкуствен интелект е бил активиран от над 34 милиона потребители, което го превръща в една от най-използваните AI гласови интерактивни платформи в Китай.

Печалбата на цялата бизнес група за периода е 2,5 млрд. юана, докато година по-рано компанията е била на загуба от 11 млрд. юана. Общите приходи са скочили до 50,8 млрд. юана при 34,1 млрд. юана година по-рано.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X