Ит Лидери

А1 България вдигна със 7% приходите и EBITDA с 9% за Q2 2018

Владимир Владков

Около 110,5 млн. евро са приходите на телекома А1 България за второто тримесечие на тази година, което е със 7 на сто повече от същия период на 2017 г. Компанията успява да вдигне и печалбата си преди данъци и амортизационни отчисления с 8,9 на сто до 36,3 млн. евро, показват данните от финансовия доклад на австрийската група A1 Group (доскоро работещ под името Telekom Austria Group).

Фиксираният бизнес расте

Ръстът на приходите на телекома се дължи най-вече на подобрените постъпления от фиксирани услуги и устройства. Тези приходи са скочили с 11,4% до 25,3 млн. евро за периода април – юни 2018 г. Според компанията, това се дължи на ръст „при специализираните корпоративни решения, успешното предлагане на допълнителни услуги на настоящи клиенти и продължаващ ръст на приходите от собствените телевизионни канали MAX Sport.“ Компанията завърши интеграцията на закупения 2 години по-рано кабелен оператор blizoo и разчита много на увеличената абонатна база не само в големите градове.

Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 1,3% през втората четвърт до близо 1,015 милиона, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги, коментират oт А1.

Същевременно мобилният бизнес

все още носи около две трети от оборота на A1 България, въпреки че за второто тримесечие те са нараснали само с 0,3% до 66,6 млн. евро. Операторът отчита увеличаване на бизнес абонатите, както и продажба на все повече пакетни оферти с персонализирани предложения за клиентите. Приходите от мобилни устройства са скочили с 25,5%, достигайки 16,1 млн. евро, което показва, че и българските мобилни потребители все повече предпочитат да си купят смартфон от телекомуникационния оператор, ползвайки го в пакет с подходящ тарифен план.

Общият брой мобилни клиенти спада за поредно тримесечие, този път с 3,1 на сто до 3,974 милиона. Големият отлив е при предплатените карти, където годишния спад за периода е 25,8%. Този спад не е компенсиран от увеличения брой абонати на договор, които са с 0,9% повече спрямо края на юни 2017 г. Същевременно нарастващия дял на потребителите с годишен договор води и до нарастване на средния месечен приход от един абонат (ARPU ) до 5,6 евро, или с 3,8% повече от същия период на 2017 г.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X