Ит Лидери

Развойният ИТ център на Coca-Cola в София ще отговаря за цифровата трансформация на компанията

Владимир Владков

Coca-Cola отваря в България развоен център за информационни технологии, който е най-големият развоен център на глобалната корпорация извън САЩ, като той ще отговаря за цифровата трансформация на компанията. Той ще предоставя бизнес решения на глобално ниво, но фокусът ще е върху пазарите в регион ЕМЕА (Европа, Близкия изток и Африка), обяви Бари Симсън, вицепрезидент на Coca-Cola Company и главен директор по информационни технологии на глобалната корпорация по време на среща с ИТ общността.

Чрез своите дружества тук компанията вече има над 2300 служители, като всеки от тях създава по поне още 20 работни места в партньорски организации. Като българин приветства решението на Coca-Cola да избере именно България за своя иновационен хъб, коментира Петър Иванов, изпълнителен директор на Американската търговска камара в България (AmCham). - Цифровата трансформация се случва в компании като Coca-Cola. Те тестват иновативните продукти, които създават и произвеждат доставчици на хардуерни и софтуерни технологии“, добави Иванов.


Развойният ИТ център на Coca-Cola в София ще отговаря за цифровата трансформация на компанията

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Петър Иванов, изпълнителен директор на Американската търговска камара в България. Снимка: Юлия Лазарова

“Има глобални компании, които са надскочили своя бранд и са се превърнали в символ. Кока кола е сред тях. Преди години, когато компанията реши да инвестира в България, това бе добър знак за икономиката ни. След това тя непрекъснато разширява дейността си у нас, което показва, че се чувства добре тук, а откриване на развоен ИТ център показва потенциала на страната ни именно в областта на информационните технологии, заяви Александър Манолев, зам.-министър на икономиката. - България има най-бързоразвиващият се ИТ сектор в Югоизточна Европа и е сред най-добрите аутсорсинг дестинации, тъй като разполага с подготвени и търсени специалисти. Приветствам Coca-Cola за решението да инвестира в създаването на висококвалифицирани експерти. Инвестициите в умения да най-добрата инвестиция за всяка компания, за всяка държава“, добави Манолев.


Развойният ИТ център на Coca-Cola в София ще отговаря за цифровата трансформация на компанията

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Александър Манолев, зам.-министър на икономиката. Снимка: Юлия Лазарова

Като глобална компания със 132-годишна история, трябва да се променяме непрекъснато, да откриваме отново себе си, фокусирайки се върху потребителя и неговите изживявания. Същевременно оперираме локално във всяка страна. В България започнахме производство още в далечната 1965 г., за първи път в страна от Социалистическия блок. През 1992 г. създадохме тук офиси на „Кока-Кола България“ (дружество на The Coca-Cola Company) и на нашите партньори от Coca-Cola Hellenik Bottling Company („Кока-Кола ХБК“), която бутилира напитките и отговаря за продажбите. През 2004 г. стартира и центърът за споделени ИТ услуги към Coca-Cola HBC, добави Симсън.

Според него цифровата революция променя всички, като цифровото бъдеще обхваща всичко от напитките до начина на правене на бизнеса. „Цифровата ни работна рамка има два компонента – как да се дигитализираме вътрешно и към външния свят. За външната среда инвестираме в технологии, които да изграждат бранда в цифровия свят, в който живеят и потребителите, отговаряйки на техните желания и създавайки изживявания, на които да се наслаждават. Електронната търговия ни помогна да предоставим продуктите си по един нов начин, обясни Симсън. - Вътрешно, използвам върхови технологии, които да ни превърнат в цифрова, гъвкава и бързореагираща компания, а служителите ни да могат да работят в екипи в над 130 страни по света. Технологиите създават конкурентна среда, в която нашите служители да израстват професионално. Инвестираме в модерни инструменти като дизайн за мобилния свят, корпоративно видео и не на последно място – в социално сътрудничество. Вярвам, че тези инструменти ще помогнат за подобряване на работата в цялата организация“, добави той.

Стратегията на компанията включва промени на всички нива, включително на ИКТ инфраструктурата. "От 2018 г. Coca-Cola ще работи изцяло в облака, като няма да има нито един собствен център за данни, а ще разчита на комбинация от SaaS и IaaS услуги. Ние разбираме какво значи иновация и знаем, че нашите технологични партньори правят своите инвестиции в мобилността и гъвкавостта, която ни е необходима, създавайки подходящ среда за нашите разработчици, а също глобалния мащаб и поддръжката, нужен за разрастване на бизнеса. Инвестираме в Agile обучения за всички ИТ функции във всички наши развойни центрове, както и в цялата бизнес организация", обясни Симсън. И в софийския развоен център ще работят „облачни“ инженери, които ще разчитат на платформите на MS Azure и на Amazon Web Services.

“Решихме да открием развойния център именно в България, защото образователната система е добра, освен това младите хора имат голямо желание да работят в ИТ индустрията и да се развиват професионално в глобална компания. В България има много младежи, много студенти с добри технологични познания. Ще търсим начин да си сътрудничим още по-добре с университетите. Локацията също е добра и дава възможност за партньорство и с малки, и с големи фирми. Надявам се, че България ще стане все по-предпочитана дестинация и ще се развива като технологичен иновационен хъб“, добави вицепрезидентът на Coca-Cola Company.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X