Ит Лидери

Alphabet печели все повече от хардуера и облачните услуги на Google

Computer World

Вероятно не е нужно да ви напомняме, че Google прави огромната част от приходите си от реклами, разпръснати на всеки ъгъл в интернет. Google имат и много разпознаваеми продукти, но нов отчет на компанията-майка Alphabet показва впечатляващ ръст на приходите в области, далеч от рекламата и маркетинга. През четвъртото тримесечие на годината компанията е реализирала приходи от 32,3 милиарда долара, като около 4,7 милиарда долара идват от това, което от Alphabet наричат "други приходи" на Google. Това е и най-голямата сума, която организацията генерира от този сегмент, включващ печалбите от Google Play Store, абонаментни услуги като YouTube Red и облачните предложения на Google, а също и хардуер. От Alphabet все още не са разяснили подробно финансовия си отчет, но вече е ясно, че продуктите, направени и предлагани от Google, добиват все по-голяма популярност.

"Доставките на наши устройства през четвъртото тримесечие се увеличават повече от два пъти година след година”, коментира главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай.

Пичай е доволен от представянето на интелигентните говорители на Google. Според изявление, направено в началото на януари, Google продава повече от един говорител всяка секунда от официалното представяне на серията Home Mini на 19 октомври насам. Някои бързи математически изчисления предполагат, че за този период от време компанията е продала общо около 6,4 милиона интелигентни устройства, а също така няма да бъде изненада, ако през тези три месеца се окаже, че са продадени и приличен брой Pixel 2s.

Същевременно Alphabet получава добри новини и от други направления като Verily, Calico, Waymo и др., които постепенно намаляват загубите си. Към края на декември приходите от тези направления възлизат на 409 млн. долара, при едва 262 млн. долара за същия период на 2016 г. Като цяло се смята, че тези проекти на Alphabet работят на загуба, но явно малко по малко ситуацията и там се развива в положителна светлина. По това време миналата година, Alphabet съобщи за загуба в тази сфера от $1,09 млрд., а сега е само 916 млн. Напредъкът си е напредък, но изглежда трябва да мине още доста време, за да може инвестиции като тези в самоуправляващи се автомобили, да започнат да носят печалба. Но пък Alphabet може да покрие тези загуби като подобри хардуерните и облачните направления на Google.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X