Ит Лидери

И Google, и Apple отчитат засилен интерес към новите им флагмани

Владимир Владков

 

Поръчките за смартфона Pixel 2 на Google в деня на пускането му са двойното повече от тези през 2016 г. въпреки новините за засилено търсене на Apple iPhone X.

Шефът на Alphabet Сундар Пичай сподели новината по време на обявяването на финансовите резултати на компанията за третото тримесечие. Според него ръстът на бизнеса се дължи отчасти и на маркетинговата стратегия за Pixel, включително решението за пускането му в повече страни и наличието му в повече търговски вериги.

Статистиката за продажбите се появи насред публикациите за проблеми с екраните на по-големия модел Pixel 2 XL, както и съобщенията за необичайно силен интерес към новия флагман на Apple iPhone X, който трябва да бъде пуснат този уикенд.

Показателите преди официалния старт на продажбите сочат, че Apple ще дебютира с iPhone X с ограничени складови наличности. Но дори при очакван срок на доставката между 5 и 6 седмици, Apple обяви пред CNBC, че първоначалното търсене от страна на клиентите на iPhone X е „невиждано досега“.

Apple подаваше данни за продажбите през първата седмица след пускането на нов модел iPhone, но спря тази практика след обявяването на iPhone 6S през септември 2015 г. Продажбите на 6S през първия уикенд достигнаха 13 млн., а до края на декември общият брой на продадените апарати достигна 74,8 милиона.

Все пак трябва да се види дали щатските оператори ще успеят да се възползват максимално от новите устройства за „празничното“ преколедно пазаруване. Темпът на обновяване на крайните устройства се забави при всички мобилни оператори през третото тримесечие, тъй като потребителите чакаха появата на новите модели. AT&T обяви 900 000 по-малко замени с по-нови модели спрямо данните от предишната година, нивата на обновяване на устройствата при Verizon и T-Mobile също спадна значително.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X