Ит Лидери

Apple и Accenture ще стимулират корпоративната употреба на iPhone и iPad

Владимир Владков

Глобалната компания за консултантски и бизнес услуги Accenture обяви, че започва партньорство с Apple, чиято цел е да помогне на фирмите да разработят нови приложения за iPhone и iPad.

Accenture, която помага на компаниите да разработват и внедряват собствени бизнес приложения, съобщи за нова практика, ориентира специално към iOS, чрез своите Digital Studios в няколко избрани центъра по света. Експерти от Apple, включително софтуерни и хардуерни разработчици, архитекти и учени в областта на управлението на данните, също ще бъдат „командировани“ в офисите за iOS тестове на Accenture.

Шефът на Apple Тим Кук

Apple има нужда от консултантски партньори като Accenture, защото мобилните приложения за iOS трябва да се свързват с наследени бекенд системи, за да достъпват до данните. Apple ще използва експертния опит на Accenture в областта на системната интеграция и нейните партньорства с доставчици на софтуерни и мрежови продукти като SAP и Cisco.

Accenture пък обяви, че тази нова инициатива с Apple ще даде възможност за нови услуги в областта на Интернет на нещата, разчитащи на нови инструменти, шаблони и предваритeлно написан код, които да помогнат на клиентите да се възползват от данните от IoT платформите за техните iOS приложения.

На базата на експертизата за разработката на мобилни приложения, „iOS е най-добрата мобилна платформа за бизнеса и ние сме много въодушевени, че ще си сътрудничим с Apple“, каза Пиер Нантерм, председател и главен изпълнителен директор на Accenture.

И докато Accenture е наистина въодушевена от това бизнес партньорство, Apple далеч не е толкова „моногамна“. Тя вече обяви подобно сътрудничество и с Deloitte, и с IBM.

Всъщност IBM веднага реагира на новината за договора между Accenture и Apple, като разпрати „напомнящо“ съобщение до бизнес пресата за разширеното си сътрудничество с Apple, което бе обявено през юни.

Сделката на IBM с Apple е фокусирана върху нарастващото търсене на мобилни иновации в предприятията чрез създаване на съвместни екипи, които да проектират iOS приложения и услуги. Съвместните партньорски центрове на IBM в момента включват Атланта, Купертино, Торонто, Чикато и MobileFirst за iOS Garage в индийския ИТ център Бангалор. Предстои откриването на глобални хъбове в Шанхай и Букурещ, които ще са специализирани в създаването на приложения за различни мобилни платформи.

Шефът на Apple Тим Кук смята, че iOS устройствата едва са се „докоснали до повърхността“ на онова, което „бизнесът може да прави с нашите продукти“.

Според анализатора Джак Голд от J. Gold Associates, Apple държи само 5% от пазара на настолни системи, като Windows притежава лъвския дял. Но макар че Apple вярва, че има място в корпоративния сегмент, на практика тя има стратегия, но не и тактика как да стъпи по-здраво на този пазар. „Така че тя се нуждае от партньори като IBM, Accenture и HP“, смята Голд.

Computerworld





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X