Ит Лидери

Бизнесът с приложения ще достигне $6300 млрд. през 2021 г.

Владимир Владков

През 2021 г. глобалната икономика, свързана с приложенията, ще достигне общ обем на продажбите от $6,3 трилиона ($6300 млрд.), докато през 2016 г. те са били на стойност $1,3 трилиона. Всеки мобилен потребител ще генерира средно по $1000 приходи на година, според App Annie.

Повишените приходи ще са резултат главно от повечето време, прекарано вътре в приложенията и нарастващото проникване на смартфоните в развиващите се страни, допълнени от стабилно увеличаващото се рекламиране в самите мобилни приложения и на средствата, изразходвани през мобилната търговия, които ще станат основни елементи от ежедневния ни мобилен живот, пише още в доклада.

Същевременно базата от потребители, използващи приложения, ще се удвои от 3,4 милиарда човека на 6,3 милиарда, а времето, прекарано вътре в приложенията ще нарасне от 1,6 трилиона часа през 2016 г. на 3,5 трилиона часа.

Проучването отчита, че истинският ефект от приложения може да надхвърли сумата от $6,3 трилиона, тъй като бизнесът може да се възползва от мобилната индустрия и без директно да получава пари от приложенията. Това се вижда например при нарасналата употреба на приложения за банкиране на дребно, което сваля разходите за институции като Bank of America и Barclays, намалявайки посещенията на място в клоновете.

Мобилната търговия пък е описана в доклада като най-големият стимул за ръста на мобилната икономика. App Annie прогнозира, че мобилното пазаруване ще нарасне от $344 на един потребител през 2016 г. на $946 на потребител през 2021, като китайските потребители ще купуват 3 пъти повече храна през мобилните си устройства от американците и ще прехвърлят два пъти повече пари през приложения.

Ще нарасне и общата сума, изхарчена годишо през магазини за приложения, реклами в приложенията и мобилна търговия. През 2016 г. тя е била $379 на потребител, а след 5 г. ще стане $1008 благодарение на иновациите и миграцията от физически транзакции към мобилни. Един от ярките примери е Alibaba, която твърди, че генерира през мобилни устройства 79% от общата стойност на транзакции от китайските си онлайн магазини за фискалната 2016 г.

От всички категории продукти „инвестициите“ в игри ще нараснат най-бързо от около $50 млрд. през 2016 г. до $105 млрд. през 2021 г., а разходите за приложения, които не са игри, ще се утроят от $11,5 млрд. през 2016 г. на над $34 млрд. през 2021.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X