Ит Лидери

Продават ли онлайн българските компании?

Computer World

27% от българските потребители са си купили нещо в интернет през 2016 г. Това показват данните на Евростат, обобщени в доклада "Дигиталната икономика и общество в ЕС".

Оказва се, че едва 9% от компаниите в България продават продуктите си онлайн. По този показател изоставаме в ЕС, където една пета от фирмите продават в мрежата.

Какво купуваме онлайн?

Българите пазаруват в интернет най-вече дрехи и спортни принадлежности. Според данните 78% от пазарувалите онлайн през последните 12 месеца, са си купили дреха или спортно оборудване.

Кой е онлайн и какво прави там?

През 2016 г. 85% от домакинствата в ЕС са имали достъп до интернет, допълва още capital.bg.

Бизнесът също все по-често използва мобилен широколентов достъп, като през 2016 г. над две трети от компаниите (69%) са влизали в интернет по този начин в сравнение с 28% през 2010 г. Все пак в огромната си част дружествата (95%) разчитат на фиксирана връзка.

Бизнесът от своя страна разчита на интернет, за да достигне потребителите, и увеличава онлайн присъствието си чрез поддържане на собствени уебсайтове, използване на социални мрежи и таргетирани реклами.

Една четвърт от компаниите (24%), които имат собствени уебсайтове, предлагат през тях възможност за онлайн поръчки или резервации. Близо половината (46%) пък разчитат на социални медии за разпространение на информация или с маркетингови цели.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X