Ит Лидери

Банки, нотариуси и общини ще получат е-удостоверения от НАП

Владимир Владков

Над 170 000 удостоверения за дължими данъци ще могат да се издават автоматизирано, без да се налага посещение в офис на НАП чрез разширяване на съществуваща електронна услуга, съобщи Росен Бъчваров, говорител на приходната агенция.

Предоставяне по служебен път на удостоверение за наличие или липса на задължения на административните органи и възложители на обществени поръчки е възможно още от 1 ноември миналата година. Сега тази електронна ще бъде предоставена и на банкови институции, нотариуси и общински власти.

97 нормативни акта изискват представяне на подобни удостоверения за наличие или липса на задължения към НАП, като фирмите обикновено ги дават на обществени и частни организации при участие в обществени поръчки, получаване на кредит и др.

Годишно НАП издават около 400 хиляди такива удостоверения, като за получаването им представителите на бизнеса се налага да посетят офис на приходната агенция. „Тази административна тежест може изцяло да бъде премахната след въвеждането на новия модел, чрез който банкови институции, нотариуси и общини ще могат да изискват и получават удостоверенията директно чрез електроните услуги на НАП, без да се налага да ангажират гражданите с набавянето на документите“, добавя Росен Бъчваров.

Предстоят срещи с представителните организации на банките, на общинските власти и на нотариусите, с които ще бъдат уточнени техническите параметри за обмена на информация.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X