Ит Лидери

Модел за търсене на връзки в търговете спечели първия дейтатон

Computer World

Модел за анализиране на свързаните лица в компании, бенефициенти по обществени поръчки у нас между 2011 и 2015 г., и държавни и общински структури, спечели първото състезание, свързано с обработка и анализ на данни – Дейтатон България. В рамките на 3 дни над 80 специалисти, разпределени в 15 отбора, работиха по задания на водещи компании.

Отборът, създал модела – победител, демонстрира нагледно и размера на публичните средства, изразходвани за обществени поръчки в рамките на петте правителства от периода на наличните данни чрез онлайн софтуера Tableu Public. Данните от Търговския регистър са осигурени от компанията за семантичен софтуер “Онтотекст” с предизвикателство те да бъдат преобразувани във формат “отворени и свързани данни” (Linked Open Data – LOD). Информацията за обществените поръчки е предоставена от портала за отворени данни на Република България Open Data. По заданието работиха Виктор Сендеров, data scientist, Николай Петров, специалист по комуникационни системи, Ива Делчева, анализатор, Никола Алексиев, предприемач, и Ясен Кипров, старши специалист по работа с данни.

Фаворит на публиката стана отборът на Константин и Лаура Халачеви, които работиха по предизвикателството на компанията за изкуствен интелект HyperScience – разработка система, която разпознава типове документи и извлича информация от тях. Екипът разчиташе на софтуер за оптично разпознаване на символи с отворен код и представиха собствено решение с machine learning алгоритми, разработено на Python.

Друга интересна разработка е тази на отбор NSI Team, който използва данни от проучването Европейско здравно интервю, предоставени от Националния статистически институт, като се фокусира върху разликите в оценката на собственото здраве между мъжете и жените в България. Екипът IEBG пък анализира резултатите от Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) от 74 страни за 2015 г., като с различни методи за обработка на данните откри, че резултатите на българските ученици са силно дисперсирани между много добри и много слаби. Екипът също посочи и основния предмет, в който трябва се съсредоточат усилия за повишаване на общия резултат – математиката.

Първият дейтатон бе подкрепен от компании като Experian Bulgaria, Receipt Bank, HyperScience, VMware Bulgaria, Kaufland, Telenor Bulgaria, SAP, Ontotext, GemSeek, А4Е, ShopUp.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X