Ит Лидери

Българите отчитат удобството на онлайн пазаруването

Computer World

Удобството е водещ фактор за над половината българи при пазаруване онлайн. Достъпът до глобални магазини е вторият фактор, който мотивира 39% от участвалите в проучване на Mastercard да пазаруват в интернет.

От компанията считат, че това е съвсем естествено предвид факта, че онлайн пазаруването дава възможност на потребителите да разглеждат стоки във виртуални магазини по всяко време, от всяко устройство, независимо къде се намират. Наред с това няма нужда да чакат на опашка или пък за помощ от продавач-консултант, който да им съдейства с покупките.

Изследването на очертава удобната доставка до дома като третия най-важен стимул, посочен от 36% от респондентите като причина да пазаруват онлайн.

Проучването разкрива и друга любопитна информация – 81% от анкетираните използват поне веднъж седмично лаптоп за електронно пазаруване. Другото най-употребявано устройство за електронна търговия е смартфонът (70%).

Според Mastercard, българите предпочитат да използват методите за плащане, които намират за най-безопасни и с които са най-добре запознати. Разходите също са от значение – хората избират начини за разплащане, които се таксуват най-малко. Към момента на проучването 67% от населението предпочита да плаща онлайн чрез банкова карта при приключване на поръчката.


Българите отчитат удобството на онлайн пазаруването

© Computer World, Computerworld.bg

Изследването изтъква и друга опция за плащане, която, макар и бавно, вече набира популярност сред българските онлайн потребители – дигиталните портфейли. Нашенците обаче все още не са напълно запознати с ползите, поради което към момента едва 10% използват този метод.

 „Очакванията за най-новите технологии се потвърдиха – едва 10% от местното население, което е най-отворено към използването им, разплаща с дигитални портфейли – сподели Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България и Македония. – Нашето проучване показва, че 45% от анкетираните се нуждаят от повече информация за услугата, преди да направят крачка към реалното й използване. Това е процес на постепенно надграждане – той трябва да бъде изминат преди потребителите да открият предимствата на дигиталните портфейли, които наистина се грижат за тяхното удобство и сигурност.“

В рамките на настоящата година услугата Masterpass трябва да стане достъпна в България. Това е глобална дигитална платформа за разплащане на Mastercard, която дава възможност на потребителите да правят сигурни електронни плащания от различни устройства, независимо откъде искат да пазаруват: онлайн, в приложения, а вече и във физическите магазини, благодарение на опцията за безконтактни плащания. Потребителите могат да съхраняват на едно място цялата информация за плащанията си, включително данни за банковата карта, информация за доставки, предпочитан метод за заплащане и т.н. 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X