Ит Лидери

Само 45% от българските бизнес лидери се притесняват от киберзаплахи

Computer World

В контекста на дигиталното доверие, 57% от българските бизнес лидери смятат, че за индустрията е по-трудно да спечели и запази доверието в един все по-дигитален свят. Не толкова разтревожени са българските ръководители по отношение на киберсигурността. Само 45% от тях признават, че се притесняват от киберзаплахи. В сравнение, 61% от глобалните бизнес лидери виждат киберзаплахите като проблем за растежа.

„Технологиите” и „дигитализацията” се превърнаха в модерни думи през последните години и е много интересно да разгледаме как те се отразяват на доверието. Новите дигитално подкрепени феномени като електронната търговия и споделената икономика, като че ли направиха потребителите по-доверчиви. Те доброволно предоставят достъп до своите пари срещу обещана доставка на стока, която не са виждали.Те позволяват на непознати да отсядат в домовете им. В същото време доверието е подкопавано от новопоявилите се заплахи и от рисковете на дигиталната свързаност. А веднъж загубено, това доверие е особено трудно да бъде възвърнато”, споделя Албена Маркова, съдружник в PwC и ръководител на направление „Консултантски услуги“ за Югоизточна Европа.

Данните бяха представени на специално събитие на 1 март, организирано от PricewaterhouseCoopers (PwC), на което бяха обявени официално резултатите за България от 20-то ежегодно глобално проучване на PwC сред бизнес лидерите. Изследването на компанията се провежда за втора поредна година у нас, като в него са се включили над 100 участника в страната. В глобален мащаб организаторите са се допитали до 1400 изпълнителни директори от 79 държави. Предмет на изследването е цялостният ефект на технологиите и глобализацията върху бизнеса.

Като едно от основните предизвикателства, пред които са изправени, българските бизнес лидери посочват установяването на баланс между технологиите и способностите на хората. И въпреки сериозното навлизане на технологиите, данните за България сочат, че 48% от компаниите очакват да увеличат броя на служителите си през следващите 12 месеца. Отчита се, че на пазара има недостиг на креативни, иновативни и адаптивни лидери с умения за разрешаване на проблеми и емоционална интелигентност. Това според участниците налага необходимостта от нови стратегии за развитие на човешките ресурси, както и въвеждането на нови практически образователни програми чрез по-тясно сътрудничество между правителството, академичните институции и бизнеса.

Въпреки съществуващите заплахи и нарастващата несигурност, 90% от българските бизнес лидери са оптимистично настроени и са уверени в положителните средносрочни перспективи за растежа на техните компании. За сравнение, едва 51% от техните колеги на глобално ниво изразяват оптимистични нагласи.

В България проучването е проведено сред 103 бизнес лидери, 27% от които са жени, а 80% ръководят частни компании. 54% от интервюираните са от сектор потребителски стоки и услуги, 33% оперират във финансовия сектор, а 13% в сектор технологии и комуникации.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X