Ит Лидери

Tickey пусна смартфон приложение за билети в софийското метро

Владимир Владков

Билети за столичното метро вече ще могат да се купуват със смартфон. Проектът на стартиращата фирма Tickey и Метрополитен ЕАД е пилотен и обхваща 3 от ключовите метростанции в София – “Сердика”, “Константин Величков” и “Люлин”. На тези места са инсталирани специално обозначени турникети, в които са вградени сензори iBeacon.

За да ползват услугата, пътниците създадат свой профил в приложението и въвеждат данните на дебитната или кредитната си карта, с която да извършват разплащанията. С доближаването си до турникета, те получават нотификация на мобилните си устройства за закупуване на билет, като плащането се финализира само след потвърждение от потребителя. Процесът по закупуване и получаване на е-билета се осъществява с няколко клика в защитена среда за секунди, като бързината на услугата е съпоставима с валидирането на обикновените превозни документи, твърдят от Tickey.

"Радваме се, че получихме подкрепа от Столична община и София стана една от малкото столици в Европа, където технологията iBeacon е отворена и достъпна за широката публика. Столицата ни е привлекателен център за бизнес и туризъм, а иновативната транспортна система има голямо значение за облика ни пред света“, коментира Димитър Димитров, един от основателите на Tickey. Той допълни, че контрольорите в градския транспорт също ще носят в себе си устройства с поддръжка на iBeacon, чрез които ще проверяват валидността на закупения превозен документ, като така лесно ще се преодолява и езиковата бариера с чуждестранните туристи.

Проектът е подкрепен от Mastercard. След изпитанията на техническите съоръжения се очаква поетапно всички действащи метростанции да имат специално обозначени турникети с инсталирани iBeacon устройства, позволяващи закупуване на превозни документи директно през смартфона.

„Данните от нашето проучване Impact of Innovation, проведено това лято в 23 страни от региона показват, че 91% от българите очакват все повече сфери от живота да бъдат дигитализирани, като общественият транспорт е една от най-често посочваните – 51%. Българите прекарват най-много време на мобилните си телефони. Решението на TICKEY адресира пазарното търсене и се радваме, че такива проекти все по-често срещат подкрепата на държавата и бизнеса”, коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.

„Технологията използва мобилен интернет и функциите за геолокация на потребителите и лесно може да бъде внедрена в различни транспортни средства – от автобуси, трамваи, велосипеди под наем до фериботи и други“, твърдят разработчиците от Tickey.

Мобилната платформа Tickey Mobile e интегрирана и от Fal River Ferries, Великобритания.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X