Ит Лидери

BlackBerry ще разчита на софтуер за автомобили за вдигане на приходите

Computer World

Канадският концерн BlackBerry докладва ново тримесечие, белязано от спад в оборота. Главния изпълнителен директор на компанията, Джон Чен, обаче очаква изравняване на приходите и разходите през следващата година. След като обяви, че напуска бизнеса със смартфони новият пазар, в който тя възнамерява да насочи фокуса си са автомобилите.

Напускането мобилния хардуерен бизнес от страна на BlackBerry стана ясно миналата седмица, след като компанията лицензира китайската TCL да предлага устройства с нейната марка. TCL бе производител на последните два модела на BlackBerry.

Редно е да се отбележи, че в изравнената сметка за 2017 г., за която говори Чен, не влизат разходи за преструктуриране, за компенсации и т.н. Т.е. компанията все още ще е на загубам макар и в по-малка степен.

С премахването на смартфоните от продуктовото си портфолио BlackBerry отправя поглед към друга сфера на мобилните технологии – автомобилната индустрия, която е сериозен източник на приходи, благодарения предлаганата от компанията платформа за вградени системи QNX. Тя се използва в информационно-развлекателни инсталации и от компанията предвиждат разширяване на възможностите й в посока самоуправляващи се автомобили.

В началото на тази седмица BlackBerry отвори нов център за иновации в Отава, Канада, където възнамерява да разработва сигурен софтуер за свързани превозни средства и автономно управление.

„Получихме разрешението от канадското правителство да изпробваме автономни автомобили в Отава – сподели Чен по време на прес конференция по повод обявяване на финансовите резултати. – Първият ни проект ще бъде концептуално превозно средство под управлението на QNX.“ По думите му компанията може да разполага с готов продукт в рамките на две години.

Преди това обаче Чен очаква приходи от друг QNX-базиран продукт – Radar, превръщащ камиони в част от Интернет на нещата. „Първоначалните печалби са малки, но потребителите ще плащат месечни такси“, обяснява той.

Бизнес моделът е същият, на който компанията разчиташе и в при смартфоните си в продължение на години. Потребителите плащат за използването на сигурна система за обмяна на съобщения, като приходи от нея продължават да постъпват години след продажбата на устройството. Дори в момента услугата е отговорна за над 20 на сто от оборота на компанията.

Редно е да подчертае, че компанията не напуснала изцяло бизнеса със смартфони. Въпреки че самите продукти, носещи марката BlackBerry, ще се проектират, произвеждат, продават и поддържат от TCL, канадската компания ще продължава да доставя ключови софтуерни продукти и услуги за увеличаване на сигурността на Android устройства.

BlackBerry докладва оборот в размер на 289 млн. долара за третото тримесечие на своята финансова 2016 г., приключило на 30 ноември. Спадът спрямо аналогичния период на миналата година е 47%. Загубите нарастват от 89 на 117 млн. долара.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X