Ит Лидери

Ръст на онлайн плащанията и спад при наложения платеж отчита Visa

Computer World

Стабилен ръст при онлайн пазаруването в България отчита анкета, проведена от Visa. 40% от запитаните потребители пазаруват стоки и услуги в интернет по няколко пъти месечно, а 26% – веднъж месечно. В сравнение с миналата година дялът на първата група се е увеличил със 7 на сто, а на втората е останал непроменен. Според данните на Visa 20% от потребителите биха отказали да направят покупка, ако търговецът не приема онлайн плащания.

Налице е увеличаване на доверието към този тип разплащания. Пазаруващите в мрежата веднъж на два месеца намаляват от 16% през 2015 г. до 13% през настоящата, като същевременно се отчита ръст при най-често пазаруващите. Възползващите се от такива възможности няколко пъти седмично нарастват от 8 на 10%, а тези, които пазаруват ежедневно – от 1 на 2%.

Наложеният платеж продължава да е най-популярният начин за плащане на онлайн покупки, но дялът му спада от 40 на 38 на сто. За сметка на това ръст е налице при използването на дебитни (от 18% през 2015 до 22% през 2016 г.) и кредитни (от 4 на 8%) карти, както на употребата на специализирани платформи за плащания (от 6 на 8%) и на банкови преводи (от 5 на 6%).

„Онлайн пазаруването се очаква да нарасне през празничния период със 7% спрямо същия период на миналата година – сподели Красимира Райчева, мениджър на Visa за България, по време на официалното представяне на резултатите от проучването. – Тази Коледа почти един от всеки трима българи ще избере електронни разплащания, като начин да заплати за подаръци, а честотата на онлайн пазаруването се очаква да нарасне в сравнение с последните празници – 29% ще плащат за разходите си по време на празниците онлайн.“


Ръст на онлайн плащанията и спад при наложения платеж отчита Visa

© Computer World, Computerworld.bg

Проучването показва, че най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки (64%), технологични продукти (39%), почивки (40%) и книги (21%). Според Visa от резултатите става ясно, че има някои категории продукти и услуги, за които анкетираните предпочитат да плащат само онлайн – почивки (26%), самолетни билети (22%), ваучери за козметични продукти (17%) и битови услуги (16%).

Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (45%), големи международни търговци на дребно (20%), други международни онлайн магазини (15%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (21%). Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка (62%), богатият избор на категории продукти (62%), наличието на сертифицираща система (43%) и възможностите за закупуване на ваучери за намаление (34%).

Очаквано, електронните плащания са по-популярни сред възрастовата група 18-35, където 41% от анкетираните пазаруват онлайн месечно. Разликата с потребителите на възраст 36-55 обаче е много малка – 38% от тях пазаруват онлайн всеки месец. По-младите българи предпочитат да плащат онлайн за дрехи и обувки (69%), технологични продукти (41%) и детски продукти (19%), за разлика от хората над 36 години, които харчат онлайн най-вече за почивка ( 42%), книги (25%), стоки (15%) и самолетни билети (18%).

През 2016 г. 43% от анкетираните мъже и 39% от анкетираните жени правят онлайн разплащания по няколко пъти на месец. Най-често българките пазаруват облекло (67%), книги (22%), козметични продукти (18%) и детски продукти (18%), докато българските мъже предпочитат да пазаруват онлайн технологични продукти (75%), ваканции ( 46%), билети за концерти (21%) и самолетни билети (21%).

Широката подкрепа от страна на търговците на дребно, банките и финансови институции, заедно с потребителския апетит за по-бързо, по-удобно и сигурно пазаруване, е двигателят зад този подем в електронната търговия, подчертават от Visa.

Проучването е проведено в градовете София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Велико Търново, Добрич, Шумен и Сливен, като са обхванати потребители на възраст от 18 до 55 години, пазарували стоки и/или услуги онлайн през последните 3 месеца.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X