Ит Лидери

Intel създава поделение за самоуправляващи се автомобили

Computer World

В контекста на спадащи приходи от основния бизнес на Intel, производството на процесори за персонални компютри, компанията търси нови пазари, за да разнообрази източниците си на приходи. Перспективна сфера за нея са автономните превозни средства. По същия начин преди няколко години Intel отправи поглед към мобилните устройства.

Самоуправляващите се автомобили са толкова значими за компанията, че тя обяви създаването на специално поделение, което ще се занимава с разработката на такива технологии – Automated Driving Group.

Intel вече придоби и няколко компании, работещи в тази насока. Също така тя си партнира с BMW и Mobileye за пускане на самоуправляващи се автомобили по пътищата през 2021 г. По-рано този месец компанията съобщи и, че възнамерява да инвестира 250 млн. долара в такива разработки.

Новото поделение ще бъде под контрола на Дъг Дейвис, който в момента е старши вицепрезидент и генерален мениджър на отдела за Интернет на нещата в Intel. Той планираше да излезе в пенсия в края на 2016 г., но очевидно е решил да отложи тази стъпка. Новата му позиция ще бъде старши вицепрезидент и генерален мениджър на Automated Driving Group. IoT групата пък ще бъде поета от бившия ръководител на ARM отдела – Том Ланцш.

Automated Driving Group започва с летящ старт. Производителят на чипове ще се съюзи с Delphi и Mobileye за създаване на автономни превозни средства, сподели негов говорител. Засега за целта ще се използват Core i7 процесори, но по-късно ще се премине на специално разработен чип.

Освен това компанията планира да разработва сензори и технологии за свързаност, сигурност, както и за машинно обучение.

Intel вярва, че самоуправляващите се автомобили индиректно ще подкрепят и сървърния й бизнес. Главният изпълнителен директор на компанията, Браян Крзанич, изчислява, че превозните средства ще генерират 4 TB данни дневно – снимки от камерите и данни от сензори като радара и лидара. Сървъри в облака ще помагат за разпознаването на изображения, за навигацията и за други задачи.

Налице е обаче сериозна конкуренция. Nvidia например вече предлага чипове за информационно-развлекателни системи и те ще се използват от Volvo и Audi за създаване на автономни превозни средства. NXP, която е в процес на придобиване от Qualcomm, доставя компоненти за такива автомобили. Самата Qualcomm пък владее пазарите на модеми телематика.

Интересно е да се отбележи, че Intel не за първи път поглежда автомобилите. През 80-те години на миналия век компанията доставяше процесори за контролни системи на производители като Ford. Тя обаче изостави пазара на вградените чипове, ориентирайки се към пазара на персоналните компютри.

Intel разполага с чипове и модеми, но изостава от конкурентите си, счита Джим Макгрегър, главен анализатор в Tirias Research.

Според него пазарът на автономни превозни средства и съответната инфраструктура ще носи милиарди долари, ще се развива бързо и ще даде възможност за печалба на много компании. Засега обаче възможностите в тази насока трудно могат да бъдат оценени.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X