Ит Лидери

Почти половината от POS терминалите в България са безконтактни

Computer World

От 36% през 2015 г. до 52% през 2016 г. се е увеличило използването на безконтактни банкови карти, показва проучване на Visa. Според компанията до момента са издадени 165 млн. карти и са пуснати в употреба 3,6 млн. POS терминала, поддържащи безжичната технология.

„Безконтактните и мобилните технологии за разплащане са двигателите на новите навици за пазаруване“, коментира Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.

Според платежния оператор е интересно да се отбележи, че тенденцията не се наблюдава само при младите и технически грамотни потребители. Употребата на безконтактни карти се е увеличила във всички възрастови групи, като най-голям е ръстът при потребителите на възраст 55-64 години – 64 на сто спрямо 2015 г.

От там допълват още, че потребителите с безконтактни карти са по-отворени към използването на мобилно устройство като начин на разплащане в магазин (52% от притежателите на безконтактна карта към 32% от притежателите на обикновена карта), чрез приложение на търговеца (49% към 31% ) или за разплащане в ресторант (50% към 30%).

През 2016 г., 44% от анкетираните използват мобилни приложения за разплащания, в сравнение с 38% през миналата година. Почти половината от тях (46%) са съгласни, че възможността да платят с мобилно устройство при търговеца е улеснило тяхното пазаруване. Допълнителните удобства на новите методи за разплащане са двигател и на ръст при употребата на дигитални портфейли. Според проучването европейските потребители желаят да използват услугата при покупки лице в лице (37%), чрез приложения (51%), както и онлайн (56%). Основните ползи на безконтактните и мобилни разплащания за потребителите в Европа са по-голямото удобство (61%) и възможността да се плати по всяко време, независимо от мястото (59%).

Проучването на Visa разкрива, че потребителите използват комбинация от онлайн и физически канали, особено когато става дума за по-скъпи продукти. Седем от всеки десет европейски потребители спадат към т.нар. showroomers – хора, които гледат желания продукт в магазина преди да го купят онлайн, а почти толкова (66%) са webroomers – потребители, които търсят най-добрата цена онлайн, преди закупуването на стоката във физическия магазин на търговеца. 60% от потребителите все още ценят прекия контакт лице в лице с персонала на магазина и възможността да видят стоката на живо, отбелязват от компанията.

От януари 2016 г. всички терминали, които българските банки инсталират, задължително са безконтактни, подчертават от Visa. Mиграцията на инфраструктурата към безконтактни терминали е протекла успешно и през юли 2016 г. тези модели съставляват 43% от общия брой POS терминали. Секторите, в които безконтактните разплащания и новите методи за разплащане в България навлизат най-бързо, са търговията с хранителни стоки, телекомуникационните услуги, продажбата на горива, веригите за бързо хранене, фармацевтичните услуги и забавленията.

Проучването „Дигитални разплащания“ е изготвено от агенция за проучвания Populus по поръчка на Visa в периода август – септември 2016 г. Анкети са провеждани в Австрия, Белгия, Великобритания, Германия, Дания, Израел, Ирландия, Испания, Италия, Норвегия, Полша, Румъния, Словения, Турция, Финландия, Франция, Холандия, Швеция и Швейцария.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X