Ит Лидери

BI софтуерът Tableau анализира президентските избори

Computer World

Каква е връзката между инвестираните средства в избирателната кампания и събраните гласове? Коя двойка е инвестирала най много и коя се е появила в най-голям брой медии? След края на изборите за президент на Република България, от Тим Вижън (Team Vision) са решили използват възможностите да представяния от тях софтуер за бизнес разузнаване (BI) за анализиране на фактите и тенденциите, съпътствали вота.

Системата позволява с няколко клика да се проследяват различни тенденции и причинно-следствени връзки, както и да се правят изводи, основани на цялостните данни и резултатите от изборите, посочват от компанията.

Изследването е базирано на данните от мониторинг на Института за развитие на публичната среда, публикувани в http://openparliament.net и засяга периода преди първия тур на изборите. Екипът е избрал най-подходящите за случая визуализации от големия избор, който предоставя Tableau и буквално за минути е създал графики, от които незабавно са се откроили някои любопитни тенденции.

Така например първите две кандидат-президентски двойки, класирали се на балотажа (Румен Радев / Илияна Йотова и Цецка Цачева / Пламен Манушев), са изразходвали значително повече средства за медийни изяви в периода преди 17 октомври, отколкото през следващите десет дни. Същото важи и за почти всички останали двойки, докато при Трайчо Трайков / Съби Събев тенденцията е противоположна – в периода 17-27 октомври са изразходвани близо два пъти повече средства за медийно отразяване, в сравнение с периода преди 17 октомври. Друга любопитна тенденция е, че щабовете и на двете водещи дами, кандидати за президентския пост – Цецка Цачева и Татяна Дончева, напълно са пренебрегнали двете най-гледани частни телевизионни групи в България в своя медиен микс.

„Tableau е мощен софтуер за анализи, който позволява на компании и други типове организации да използват по-пълноценно различни масиви от данни, да откриват лесно тенденции или да проследяват ключови индикатори – обяснява Анастас Шопов, мениджър Бизнес консултиране на в Тим Вижън която е представител на Tableau за България. – Екипът ни използва възможностите на системата, за да проучи има ли открояващи се тенденции в предпочитанията на кандидатите в предизборната надпревара към различните медии и как това се е отразило на резултатите.“

Повече информация и визуализации, свързани с медийното отразяване на кандидатите са достъпни тук: http://blog.team-vision.bg/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B8-tableau/





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X