Ит Лидери

IDC: Двоен спад на продажбите на „умни“ часовници

Computer World

51,6% спад в доставките на „умни“ часовници отчита IDC за третата четвърт на настоящата година спрямо аналогичния период на 2015-та. Анализаторите обаче поясняват, че миналата година по това време вече са вървяли масовите продажби на Apple Watch, пуснат през април 2015 г. Второто поколение на устройството пък се е появило едва в края на тримесечието тази година – в средата на септември.

Спадът в продажбите е свързан преди всичко с процеса на замяна на водещите платформи, считат в IDC. Часовникът на Apple например е видял бял свят две седмици преди края на периода, а стартът на Android Wear 2.0 на Google е отложен за 2017 г. Тепърва се очаква стартът на продажбите и на Samsung Gear S3.

Apple продължава да е най-едрият доставчик в сегмента, с 41,3% дял от пазара, но и спадът на компанията е сериозен – 71,6 на сто, втори по големина след този на Lenovo (-73,3%). Очаква се новият модел на компанията да промени картината през следващите периоди. На второ място е Garmin (20,5% от пазара), която наскоро пусна в продажба Fenix Chronos и продължаваща разработката на часовници базирани на Connect IQ. Samsung е увеличила доставките си с 9% и е на трето място в класацията (14,4% дял). Топ 5 се допълва още от Lenovo/Motorola (3,4%) и Pebble (3,2%).

Топ доставчици на умни часовници

Производител Доставки през 3Q2016 (млн. бр.)
Дял от пазара през 3Q2016 (%) Доставки през 3Q2015 (млн. бр.) Дял от пазара през 3Q2015 (%) Ръст (%), 3Q2016/3Q2015
Apple 1,1 41,3 3,9 70,2 -71,6
Garmin 0,6 20,5 0,1 2,3 324,2
Samsung 0,4 14,4 0,4 6,4 9,0
Lenovo 0,1 3,4 0,3 6,2 -73,3
Pebble 0,1 3,2 0,2 3,3 -54,1
Други 0,5 17,2 0,6 11,5 -27,2
Общо 2,7 100,0 5,6 100,0 -51,6

Източник: IDC, октомври 2016 г.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X