Ит Лидери

Microsoft: Дигиталната трансформация трябва да променя и мисленето

Computer World

Александър Главчев

Дигиталната трансформация както в предприятията, така и в държавните институции трябва да започва с малки стъпки, след което техният успешен опит да се използва другаде. Това сподели Михаел Кьогелер, генерален мениджър за регион „Multicountry“ в Централна и Източна Европа в Microsoft по време на среща с медии, организирана от българското поделение на компанията. Той сравни стартирането на иновациите с процеса по приготвянето на пуканки, като след първоначалните спорадични инициативи следва вълна от масово възприемане на конкретния подход или технология.

Кьоглер описа дигиталната трансформация на бизнеса като основна тема за Microsoft и пряко следствие на нуждата от взимане на все по-бързи решение, от които често зависи оцеляването на компаниите. По думите му случващото се в момента не е кардинално ново, тъй като стремежът на бизнесите винаги е бил да удовлетворяват желанията на своите клиенти и да откриват взаимовръзки между различни фактори и събития. Разликата в момента е, че технологиите позволяват всичко това да се случва с по-висока скорост.

Според мениджъра, компаниите трябва да полагат усилия да бъдат по-отворени към технологичните и културните промени, вървящи ръка за ръка. Кьогелер даде за пример войната за таланти между компаниите, които често са принудени да правят отстъпки за младите си служители, за ги задържат при себе си, например повече свободно време и други. „Ако не се промениш, си обречен“, заключи Кьогелер. Той сподели, че често получава запитвания от клиенти защо компанията ги „побутва“ в посока облачни технологии. „Това е бъдещето“, подчерта мениджърът. По думите му изграждането на интернет сайт или използването на мобилно приложение не променя организацията. В същото време в Microsoft очакват 25 на сто от световната икономика да бъде дигитална до 2020 г.


Microsoft: Дигиталната трансформация трябва да променя и мисленето

© Computer World, Computerworld.bg

Кьогелер цитира изследване на McKinsey & Company, според което на практика всяка индустрия трябва да гледа към дигитално бъдеще. Разбира се, налице са сфери, където тази трансформация ще се случи по-бързо. На челно места по този показател са секторите, за които е характерна агрегацията и предаването на знания, включително индустрии като медии, професионални услуги, финанси, застраховане и др.

Друг ефект на дигитализацията е, че позволява в известна степен уеднаквяване на условията за малките и големите играчи на пазара. Облачните технологии имат потенциала да осигурят достъп до мащабна инфраструктура и услуги дори на по-малки фирми, с които те да подкрепят бързия ръст на своя бизнес.

Говорейки за Microsoft Кьогелер сподели, че компанията е в позицията да предлага възможности за изграждане на широк кръг решения от различни компоненти, подобни на блокчета от детски конструктор. Той сподели, че вижда ролята на Microsoft и в посока демонстриране на клиентите какво могат да постигнат, използвайки нови технологии и подходи. Кьогелер свърза това с големите средства, които компанията харчи за развойна дейност. По думите му натрупаният опит е следствие и от нейните неуспехи. Той цитира популярно изказване на предишния главен изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър, който преди години заяви, че голяма част от средствата за научно-изследователски дейности се оказват похабени, но проблемът е, че човек няма как да знае това в началото. Кьогелер призова компаниите да експериментират, започвайки с по-малки проекти.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X