Ит Лидери

Pokémon Go нахлу в Япония, а Макдоналдс е първият спонсор

Владимир Владков

Pokémon Go бе пусната в Япония, създавайки нов източник на приходи – корпоративен спонсор е Макдоналдс. Безплатната смартфон игра с добавена реалност печели пари и от покупките в самата игра.

„Инструктори в Япония, благодаря ви за търпениете. Pokémon GO вече е налична за сваляне и в Япония“, написа в своят Twitter акаунт Pokémon Go.

Играта, разработена от Niantic, в която инвеститорите са Google, Nintendo и Pokémon Company, има небивал успех в много страни, включително в САЩ. Пускането й в родната й страна Япония обаче бе забавено заради опасенията от огромно местно търсене, която щяло да претовари геймърските сървъри. Сървърните проблеми са сред най-често цитираните след пускането на играта в редица страни и „запалването“ по нея на многобройни потребители.

Играта първо бе пусната в САЩ, Австралия и Нова Зеландия на 6 юли в Apple App Store и Google Play Store.

Преди още „жадните за приключения“ потребители да пробват играта, японският Национален център за готовност при инциденти и стратегии за киберсигурност предупреди потребителите на играта, че има проблеми, свързани с личната неприкосновеност, и нуждата да се избягват опасни зони. Други организация и агенции също публикуваха предупреждения насред вълната от новини, че в много страни има пътни произшествия заради игра на Pokemon.

Около 2900 заведения на Макдоналдс ще станат места, известни като Gyms и PokeStops, където играчите ще обучават своите чудовища, ще ги вкарват в битка с тези на другите играчи, ще получават облаги, помагащи им да изкачват нови нива в играта, пише в. Japan Times.

В САЩ сенатор Ал Франкън, последователен защитник на личната неприкосновеност, повдигна редица въпроси, свързани с тайната на огромния набор данни, включително информация за местоположение, идентификатори на типа устройства и др., които играта събира от своите потребители, голяма част от които са деца. Тези проблеми могат да станат още по-актуални, след като играта се подкрепя от все повече корпоративни спонсори като Макдоналдс, които търсят допълнителна информация за реклама на своите продукти.

IDG News Service





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X