Ит Лидери

Над 213 млн. носими устройства ще бъдат доставени през 2020 г.

Computer World

101,9 млн. бр ще достигнат доставките на носима електроника (т.нер. wearables) до края на 2016-та – с 29,0% повече спрямо миналата година, прогнозира IDC. За следващите 5 г. анализаторът предвижда 20,3 на сто среден годишен ръст и 213,6 млн. доставени продукти през 2020 г.

„За разлика от смартфоните, които представляват множество консолидирани технологии в едно устройство, пазарът на носими устройства е представлява набор от коренно различни продукти – обяснява Джитеш Убрани, старши анализатор за IDC Mobile Device Trackers. – Часовниците и гривните са и винаги ще бъдат популярни, но пазарът със сигурност ще спечели от появата на нови форм фактори, като дрехи и очила, които биха могли да предлагат нови възможности и преживявания. Очилата имат ясен фокус върху корпоративната сфера, като предлагат възможности за допълване или заменяне сега съществуващи устройства, използвани от работни на открито или в заводи. Дрехите пък са насочени към потребителския сегмент.“

Според IDC мобилната свързаност позволява тези устройства да бъдат „освободени“ от управлението на смартфоните. Първата възможност, за която би се сетил всеки е добавяне на възможност за провеждане на гласови разговори в най-различни продукти. Разбира се, потенциалът им е много по-голям... Носимите устройства могат да получават из изпращат данни най-разнообразни данни, включително и такива касаещи конкретната локация или обстановка. Това означава ново ниво на знания по отношение добива на знания за навиците на пациенти или на клиентите в търговски обекти, като данните могат да бъдат споделяни мигновено.

Развитието на сферата носи големи възможности и за разработчиците. Информационни потоци, свързани с новини, спорт, социални медии имат място в нея. Концепцията Интернет на нещата – също.

Прогнози на IDC по категории:

Часовници: Популяризирана от устройства като Apple Watch, Moto 360 и др. категорията продължава да завоюва пазарен дял, който ще се увеличи от 41,0% през 2016-та до 52% през 2020 г. Разбира се, не всички устройства в нея са еднакви. Въпреки, че в момента в светлината на прожекторите са умните часовници, занапред ръстът ще идва от по-базови предложения, предлагащи възможности за използване по време на спорт например, без самите те да изпълняват приложения.

Гривни: Благодарение на простотата си т.нар. Фитнес тракъри например доминират в този сегмент. Доставчиците на по-евтини продукти като Xiaomi и гиганти като Fitbit ще продължават да оказват влияние на пазара, но тяхната доминация ще бъде конкурирана от часовниците, като все повече традиционни производители ще добавят в продуктите си „смарт“ функционалности.

Очила: Продукти като холографските очила HoloLens на Microsoft, множеството хардуерни партньори, както и платформата Android на Google ще имат своя принос в старта и развитито на сферата. Първоначално устройствата в нея ще доведат до трансформации при използването на мобилни преносими устройства в различни индустрии и работни позиции. От IDC очакват да се появят и предложения за обикновения потребител, но очакват те да формират по-малко от 10% от доставките през 2020 г. Те обаче имат потенциала да носят до 40 на сто от приходите в сферата.

Дрехи: Традиционните модни и спортни марки бързо сключват партньорства с технологични компании, за да доставят умно облекло, увеличавайки вниманието върху този зараждащ се сегмент. Дори традиционни технологични доставчици като Lenovo и Samsung поглеждат към сферата, представяйки прототипи на обувки и колани. Според анализатора категорията ще представлява 7,3% от цялостния пазар през 2020 г.

Други: По-малко популярни форм фактори като устройства, като продуктите, прикрепващи се допълнително към облеклото, слушалките, каските и т.н. ще държат 6,1%от пазара в края на настоящата година и 3,3% през 2020-та. От компанията не очакват огромен ръст в сферата, но предвижда наличие на нишови играчи.

Топ категории носима електроника за 2016-2020 г.

Категория
Доставки през 2015 г. (млн. бр.)
Пазарен дял през 2015 г. (%)
Доставки през 2016 г. (млн. бр.)* Пазарен дял през 2016 г. (%)* Доставки през 2020 г. (млн. бр.)* Пазарен дял през 2020 г. (%)* Среден ръст 2016-2020 г. (%)

Часовници

31,9

40,4

41,8

41,0

111,3

52,1

27,8

Гривни

39,6

50,2

51,4

50,5%

60,8

28,5

4,3

Очила

0,1

0,2

0,2

0,2

18,8

8,8

201,2

Дрехи

0,4

0,6

2,2

2,2

15,6

7,3

62,6

Други

6,8

8,7

6,2

6,1

7,1

3,3

3,5

Общо

79,0

100,0

101,9

100,0

213,6

100,0

20,3

* - прогноза

Източник: IDC, юни 2016 г.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X