Ит Лидери

Apple си партнира със SAP в нов корпоративен рейд

Владимир Владков

Apple направи още една крачка към усилията си да привлече корпоративните потребители чрез ново партньорство със SAP.

Главният изпълнителен директор  на Apple Тим Кук и Бил МакДермот, СЕО на SAP, се срещнаха в кампуса на Apple в Купертино, за да обявят новото си партньорство на 5 май 2016 г.

Компаниите ще доставят интегрирани приложения за iPhone и iPad, които се свързват с изчислителната платформа SAP Hana, както и нови развойни софтуерни комплекти (SDK) за iOS.

„SAP е идеалният партньор, който да ни помогне наистина да преобразуваме своя бизнес около iPhone и iPad“, каза шефът на Apple Тим Кук.

Като част от сделката SAP ще разработи вградени iOS приложения, ползвайки програмния език Swift на Apple. Едно от приложенията ще позволява на аварийния специалист да поръчва резервни части или да насрочва гаранционно обслужване, а друго ще позволява на лекаря да сподели данните от последния пациент с други медицински специалисти.

Новият развоен комплект Hana Cloud Platform SDK за iOS ще даде на разработчиците средство да създават свои собствени приложения, които да ползват основните данни и бизнес процеси в платформата SAP S/4Hana, възползвайки се и от функции на iPhone и iPad като Touch ID, локализационни услуги и известия.

Новият език за дизайна ще комбинира потребителския интерфейс Fiori на SAP с потребителското изживяване на iOS. SAP може да се похвали с глобална общност от над 2,5 милиона разработчици, а новата SAP Academy за iOS ще им предложи инструменти и обучение. SDK пакетът, езикът за дизайна и академията ще бъдат пуснати до края на годината, заявиха от SAP.

Сделката е подобна на споразумението между Apple и IBM отпреди 2 години. До края на годината това партньорство ще изкара на пазара над 100 корпоративни приложения.

„Ще видим какво ще излезе от това, каза Роб Ендерле, главен анализатор в Enderle Group. - Това ми прилича по-скоро на маркетингов ход.“

Apple се нуждае от увеличаване на продажбите на iPhone и iPad, а „ако създадат впечатление, че SAP работи по-добре върху Apple джаджи, отколкото върху тези на Google, това ще има даде предимство спрямо Android. Но ИТ отделите в предприятията не могат да влияят върху потребителите какви телефони да си купуват, а потребителите по принцип не се интересуват от оферти като тази на SAP“, добавя Ендерле, който се съмнява и в новия фокус на Apple.

„Ако те се преориентират към предприятията, това може да е истинско бедствие за тях. Тяхната сила винаги е била в примамването на крайни клиенти. Проблемът им е, че корпоративните ИТ мениджъри са все по-разочаровани от продуктите на Apple, а партньорства, фокусирани върху корпоративните купувачи, може да влоши положението допълнително.“

Роджър Кей, анализатор от Endpoint Technologies, не е на същото мнение. „Бизнес моделът на Apple е да продава хардуер. Ако те могат да отворят голям нов пазар, това ще е изключително важно“, каза Кей. Той не вижда и причина, поради която нов фокус върху корпорациите би „ударил“ по имиджа на Apple при крайните потребители. „Те имат толкова много таланти и пари, че биха се справили с повече от един пазар“, добави той.

IDG News Service





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X