Ит Лидери

Hewlett Packard Enterprise: Живеем в икономиката на идеите

Computer World

Александър Главчев

Живеем не в свят на цифровата или мобилната икономика, а в „икономика на идеите“. Така в новосформираната компания Hewlett Packard Enterprise (HPE) описват съвремието, в което разпространеността на технологиите в голяма степен осигурява плодородната почва за успешни иновации. Но тя може да представлява и свлачище – смъртна опасност за онези, които не са достатъчно предвидливи и пъргави. HPE официално започна работа в началото на ноември 2015 г., наследявайки корпоративния бизнес и опита на Hewlett-Packard (HP), но същевременно освобождавайки се от излишния „товар“ при обслужването на своите клиенти.

На 26 януари българското представителство на компания организира своята първа конференция, озаглавена трансформацията към т.нар. хибридна инфраструктура. По думите на Ираван Хира, генерален мениджър на Hewlett Packard Enterprise България, който откри събитието, традиционните бизнеси, които биват разклащани от иновативни стартиращи компании, често отчитат какво се случва около тях, но не успяват да реагират достатъчно бързо. Той даде за примери компании като Uber, която уверено се конкурира с традиционните таксиметрови компании, и онлайн видео услугата Netflix, която отскоро е достъпна и в България.

Четири са основните стратегически направления, в които работи HPE:

  • Трансформация към хибридна ИТ инфраструктура;

  • Защита на дигиталното предприятие;

  • Овладяване на информацията, задвижваща организацията;

  • Увеличаване на производителността на служителите.

Според Хира споменатите стратегически елементи са подбрани така, че максимално да обслужват клиентите на HPE. „Вие сте хората, които създават добавена стойност (за своите компании)“, обърна се той към публиката, съставена предимно от ИТ специалисти и клиенти на организацията. По думите му трансформацията и бъдещият успех са възможни само при умело комбиниране на удачните технологии с иновативни идеи.


Hewlett Packard Enterprise: Живеем в икономиката на идеите

© Computer World, Computerworld.bg

Разговорът за хардуер, софтуер и технически показатели е с 10-годишна давност, подчерта Александър Аксентиевич, мениджър трансформация към хибридни ИТ за Югоизточна Европа. „Вече не става дума дори за продукти и приложения, а за бизнес“, допълни още той. Аксентиевич даде за пример финансовата индустрия, която уверено се е устремила в посока електронни разплащания. Преди дни, в рамките на Световния иконмически форум в Давос, един от директорите на Deutsche Bank коментира, че е възможно до десетина години използването на физически пари да бъде елиминирано и да бъде заместено от други финансови инструменти. По думите на Аксентиевич, подобни промени ще доведат до размествания, задвижвани от нуждата на организациите да откриват нови възможности за печалба. Фактор може да бъдат дори кибер престъпниците, които в момента са концентрирани върху измамите с банкови карти например.


„ИТ трябва да се управляват като бизнес“

ИТ отделите са подложени на натиск от различни страни. От тях се иска едновременно да са по-бързи и по-гъвкави и това да се случва постоянно. Според Марин Маринов, отговарящ за софтуерните консултантски услуги на HPE в Централна и Източна Европа и Израел, ако доскоро хората бяха свикнали проектите да представляват внедряване на голяма система, свързана с еднократното й стартиране, то в момента самата среда налага промените да се случват постоянно. И, разбира се, всичко това става случва на фона на очакванията за намаляване на разходите.

„Първото нещо, което съветваме нашите клиенти, които тръгват на пътешествието да се трансформират, е да осъзнаят, че ИКТ трябва да се управляват като бизнес – обясни Маринов. – Забравяйки за секунда за технологията, там, където отиваме, се изисква постигане на ниска цена на услугите при пълна прозрачност и проследимост.“


Hewlett Packard Enterprise: Живеем в икономиката на идеите

© Computer World, Computerworld.bg

Според него обаче новият термин - „хибридни ИТ“, не отразява новите изисквания към съответните отдели и специалисти, а именно получаване на правилните функционалности, на ниска цена, в нужния момент и с високо ниво на сигурност. Промяната е нуждата на бизнеса да създава временни монополи – да предложи продукт по-рано от останалите и да продава максимално дълго с висок марж. В същото време в конкурентна среда битката е при цената.

„В момента скоростта, времето за подготвяне на нова услуга, е по-водещ фактор, отколкото оптимизацията на цената“, подчерта Маринов.

„Проблемът е нагласата“

В рамките на конференция бе представен и практическия опит на Telenor България при трансформирането на компанията. „Проблемът е нагласата, а не самата миграция“, обяви Петър Бочек, изпълнителен директор бизнес маркетинг и продажби в телекома. Според него при трансформиране на организацията е трябвало да бъдат отчетени три фактора: дали има готовност при хората, дали има такава при процесите, както и дали е налице необходимата технология.


Hewlett Packard Enterprise: Живеем в икономиката на идеите

© Computer World, Computerworld.bg

По думите на Бочек промяната при първия фактор е най-значимата в целия процес. „Разполагаме с много добри експерти от различните отдели, които обаче имаха своите работни навици – обясни той. – Телекомите обаче традиционно са много добри при управлението на проекти, така че самата трансформация не е проблем, стига да е налице необходимата нагласа.“ Също така според него хората от различните отдели е трябвало да бъдат обучавани предварително. „На тях терминът ИКТ просто не им говореше нищо и трябваше да им покажем накъде искаме да вървим.“

При трансформацията е било необходимо да бъдат преборени нагласите за това, че организацията трябва сама да си доставя всичко, което й е необходимо, вместо да отправи поглед към външни услуги. Особен акцент при целия процес е бил поставен върху осигуряване на повече гъвкавост, с цел съкращаване на времето, необходимо за стартиране на нови услуги.

Разбира се, вероятно основната постоянна задача при всеки подобен процес е той да се случва, без да пострада бизнесът, който носи печалбите в момента. Затова от компанията се са насочили към финализиране на пилотни проекти, които да покажат насоката, без да променят изведнъж основната дейност.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X