Ит Лидери

4,4% годишен ръст на пазара на индустриални етикети

Computer World

Индустриалните етикети са ключов начин за предаване на информация за конкретния продукт, неговия произход, срок на годност и т.н., до крайния потребител за подобряване на видимостта на пазара и дори завоюване на конкурентно предимство спрямо конкуренцията. Всичко това е довело до възприемане на най-различни етикети за разнообразни приложения.

Съвременните производители на етикети, както и съответните принтери, налични на пазара, предлагат голямо разнообразие от форми и цветове, давайки на клиента широк избор. Притесненията на производителите по отношение на възможното фалшифициране на техни стоки в голяма степен се решава благодарение на използването на баркодове или етикети с RFID (радиочестотна идентификация).

Според анализатора Research and Markets световният пазар ще достигне 51 млрд. долара до 2020 г. Дотогава той ще отчита среден годишен ръст в размер на 4,42%.

Според специалисти от бранша една от основните продължаващи тенденции в сферата е възходът на дигиталните преси за етикети и опаковки. В момента около 25 на сто от новите подобни инсталации в развиващите се пазари са именно дигитални и техният дял ще нараства все повече.

През 2015 г. дигиталните решения за печат (във всички сфери) бележат 50% ръст по отношение на стойността и 32 на сто при отпечатаните обеми спрямо 2010 г. Тази тенденция се очаква да продължи с все по-голяма скорост, като до 2020 г. очакванията са 90% от новите дигитални инсталации да са насочени към производството на етикети и опаковки.

Интересно е да се отбележи още, че предвижданията са, че мастилно-струйните решения ще нарастват три пъти по-бързо спрямо основния си конкурент – т.нар. електрофотография (използваща тонери). От 2010 г. насам мастилните машини са утроили дела си и в момента представляват 35 на сто от всички дигитални решения.

Важно е да се отбележи, че основата разлика между традиционните машини и по-новите цифрови такива не е в качеството на произвежданите етикети, а най-вече по отношение на ценовата ефективност. Дигиталните принтери са по-подходящи за по-малки серии, като с увеличаването на бройките традиционният печат може да се окаже по-ефективен.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X