Ит Лидери

Пазарът на консултантски услуги с 23% ръст на годишна база

Computer World

Констанца Кадънкова

22 компании генерираха постъпления от консултантски услуги в размер на 26,3 млн. лв. през 2014 г. Сравнено с приходите на 21-та компании участнички в миналогодишната класация, чиито обороти от консултации достигнаха 21,3 млн. лв., ръстът на пазара е 23,5%.

В тазгодишната класация приходи от консултации декларират MusalaSoft, Expert-M, Index Bulgaria и Mapex, които не са участвали в секторната класация за миналата година. Респективно, някои играчи от миналогодишната подредба (BonevSoft Auditing, Borica-Bankservice, S&T Bulgaria) отсъстват тази година.

Така, ако сравним постъпленията на 18-те компании, за които има данни и за 2014 г. и за 2013 г., ръстът е 25%.

ТОП 3 лидерите (№1 - Experian Bulgaria, №2 - Balkan Services, и №3 - Tim Rueger IT Consulting) в тазгодишната класация по приходи от консултантски услуги запазват позициите си.

#№1 - Experian Bulgaria

Experian Bulgaria оглави класацията с постъпления от почти 18 милиона лева през 2014 г. и достоен за завиждане ръст в този сегмент от близо 39 на сто на годишна база. Приходите на компанията допринасят за 68% от оборотите от консултаци на 22-те компании в класацията.

Компанията за аналитични услуги и решения за управление на кредитния риск Experian обяви на 18 март 2015 г. 10 години от откриването на развойния си център в София.

Мая Миланова, оперативен мениджър на Еxperian за България изтъкна, че от 2006 г. досега българският офис на Experian бележи ръст с около 50% в броя на служителите си на всеки две години. В момента в компанията работят над 330 специалисти, а очакванията на ръководството са до края на календарната година броят на заетите да достигне 400.

Дейностите на Experian са групирани в четири глобални бизнес линии: кредитни услуги (Credit Services), аналитични решения (Decision Analytics), маркетингови услуги (Marketing Services), и потребителски услуги (Consumer Services). В България компанията е представена с три от четирите си основни линии на бизнес: кредитни услуги, аналитични решения и маркетинг услуги. В столицата се намира най-голямата локация за разработка на софтуер от портфолиото на бизнес линията Decision Analytics на Experian, в която са ангажирани близо 100 софтуерни инженери и инженери по качеството. Едновременно с това над 20% от аналитичния капацитет в глобален мащаб се намира в София.

В края на 2014 г. компанията инвестира 30 000 лв. за изграждането на лаборатория и подсигуряване на модерно обзавеждане и оборудване в нея във Факултета по приложна математика и информатика в Техническия университет – София. Модернизираната лаборатория разполага с 25 работни станции и има за цел да подпомага съвременното и качествено обучение на студентите в областта на Big Data, анализа на данни, извличането на информация от големи масиви от данни, разработването на математически модели, оптимизацията на технологични процеси, на пазарни стратегии и др. Също така компанията дава възможност на студентите безвъзмездно да ползват софтуерния продукт Model Development Studio (MDS), иновативен комплект от софтуерни инструменти, който предлага високопроизводителни аналитични услуги за широк кръг от бизнес приложения.

#№2 - Balkan Services

Balkan Services и през 2014 г. отчете над 2 милиона лева от консултации и демонстрира устойчив ръст от 10% на годишна база.

Balkan Services затвърждава лидерските си позиции в сегмента на консултациите благодарение на дългосрочните партньорски взаимоотношения с клиентите и ефективността на екипа. Някои от проектите, които компанията е реализирала през 2014 г. са BI система за обработката на маркетингови проучвания в GemSeek Consulting, ERP и BI системи във верига детски хипермакрети „Хиполенд“ АД, проекти за абонаментна компютърна поддръжка на Estee Lauder България, BI система за цялостен анализ на дейността в KT International (King’s), BI системa за анализ в FF Group Bulgaria, ERP система в Altex Румъния, както и доработки на BI системите за анализ и репортинг във Ficosota, Coca-Cola Hellenic и други.

#№3 - Tim Rueger IT Consulting

Tim Rueger IT Consulting, която участва в “ИКТ Топ 100“ за втора поредна година, и в настоящата класация отстоява третото място в подредбата. Дружеството отчита внушителен ръст от 50 на сто на годишна база в постъпленията си от консултации.

Компанията е доставчик на услуги, свързани с обучения, консултации и внедряване в областта на управлението на информацията.

Lirex BG (№4) реализира близо 35% ръст на годишна база от консултации и се изкачва с две позиции спрямо миналогодишната класация. В портфолиото на консултантските услуги, предлагани от Lirex BG, се включват одит на информационни системи, управление на ИТ – ITIL, проектиране на ИТ архитектура и системи, управление на бизнес трансформации, информационна сигурност, управление на бизнес процеси и др.

Interconsult Bulgaria (№5) също се радва на повишение в постъпленията от консултации, като отчита 28% ръст на годишна база. Компанията е специализирана в предоставянето на професионални услуги в областта на моделирането и оптимизацията на бизнес процеси, създаването на софтуерни изисквания от фазата на описание на процесите и моделиране на корпоративни архитектури. От 1999 г. консултантският екип на ICB е специализиран в моделиране на бизнес процеси със софтуерната платформа ARIS, собственост на германската компания Software AG.

За ITCE (№6) 2014 г. е белязана от 27-процентен спад в оборотите от консултации. “Ключовите за ITCE проекти през 2014 г. бяха свързани с внедряването на работещи процеси за управление на проекти и програми и създаването на звена за управление на проекти (PMO) в организация, свързана с управление на въздушния трафик и в инвестиционен консорциум. ITCE се включи в планирането и управлението на двугодишен проект за мигриране на базовата система за банкиране на голяма международна финансова институция, както и внедряването на автоматизирана система за управление на услугите в една от водещите компании в бизнеса с бързо оборотни стоки”, обясни управителят на компанията Нина Проданова-Йоцева.

На консултантския фронт не може да останат незабелязани постиженията на Accedia, която се изкачи от 18-а позиция през 2013 г. на №8 през 2014 г. и отчита шеметен ръст от 300% на годишна база, и Service Centrix, която се издигна от 12-о място в миналогодишната класация до №9 в тазгодишната подредба и реализира повишение от 100% на годишна база.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X