Ит Лидери

В София се проведе конференция за електронна търговия

Computer World

Александър Главчев

Конференция, посветена на електронната търговия се проведе на 3 април в София. eCommCongress напълни голямата коферентна зала в Международния изложбен център (IEC) и, според организаторите от Events Bakery, целта му бе да повиши нивото на практическо познание в онлайн търговците, да покаже добри практики посредством споделяне ноу-хау от лекторите и да последните тенденции и иновации в сферата.

Онлайн продажбите трябва да стъпят върху стабилна платформа и от рано да се предвижда бъдещият ръст на магазина. Това са основните съвети, които даде Стефан Чорбанов, мениджър проекти в Stenik Group, по време на лекцията си на eCommCongress. Също така, по негови думи, електронната търговия вече се е усложнила дотолкова, поради постоянните промени в платформите, социалните медии и т.н., че дори специализраните агенции в областта започват да се концентрират в различни области, така че да предложат на клиентите си максимално обхватна услуга.

“Стремете се така да си разпределите нещата, че част от тях да делегирате на фрми, а друга да приберете и да си ги правите вътрешно – обясни той. – Тенденцията е, че колкото повече персонал на фирмата се занимава с процеси, свързана с онлайн търговията, толкова по-успешна е тя.”

Чорбанов раздели наличните платформи за електронни магазини на пазара на три основни групи – софтер като услуга (SaaS), решения с отворен код и такива разработени по поръчка на клиента. При последните две определянето на параметрите на магазина зависи от самия клиент. Според мениджъра моделът “… като услуга”, въпреки че е много примамлив особено за стартиращи компании, може да окаже проблемен, когато бизнесът потръгне и изискванията се увеличат. Стандартизираната услуга, чиято цел е предлагане на пълен пакет на достъпна цена, няма как да бъде надградена според желанията на всеки клиент.


В София се проведе конференция за електронна търговия

© Computer World, Computerworld.bg

Георги Мирчев, управител на софтуерната компания Mirchev Ideas, разработваща платформата за онлайн магазини Summer Cart, сподели данни, събрани от използването на продукта. По негови думи около 2/3 от магазините, базирани на решението, реализират до 30 поръчки на месец. 22% продават межди 30 и 150 продукта, а 6% над 150, като някои стигат до “много хиляди”. Също така 65% от клиентите на платформата правят до 50 хил. лв. годишен оборот. 12% пък реализират приходи между 50 и 150 хил. лв. Според Мирчев сумите в диапазона на втората група са добри, имайки предвид условията на родния пазар.

Друг интересен момент е, че много малко клиенти правят повторна поръчка от същия онлайн магазин. Част от причините за този факт са в това, че търговците често не правят нищо, за да привлекат този човек обратно.

“Вие имате данните на тези хора – посочи Мирчев. – Имате техния телефон, знаете тяхното име, разполагате с адрес, електронна поща и знаете какво са си купили. Т.е. знаете от какво се интересуват.”

По негови думи повечето малки магазини не отделят никакви средства за реклама. Според него добрапрактита всеки месец да се заделя малка сума и за експерименти – нови ключови думи, нови реклами и т.н. Освен потенциала за откриване на нови възможности, този подход кара търговеца да мисли в посока развиване на нещо ново, обясни Мирчев.

Освен лекции, разпределени в четири панела (Стартиране на бизнес с електронна търговия, Маркетинг, Устойчивост и развитие, Чужди пазари), eCommCongress предложи на посетителите и безплатна изложбена зона, където свои щандове бяха разположили Плати после, Easy Ads, 158 Ltd., StartAPP.bg, Cloudware.bg и др. На мято в IEC бяха и представители на Комисията за защита на потребителите, чиито експерти даваха съвети за успешно развиване на онлайн търговия, съобразено със закона и потребителите.


В София се проведе конференция за електронна търговия

© Computer World, Computerworld.bg





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X