Ит Лидери

60% от смартфоните на Lenovo се продават извън Китай

Computer World

Все повече смартфони извън родния Китай продава Lenovo, след придобиването на Motorola Mobility и поради ожесточената конкуренция на местния пазар. През последното тримесечие на миналата година около 60% от тези продукти на компанията са били доставени в чужбина. Само няколко месеца по-рано тази цифра бе 20 на сто.

Сделката по придобиване на Motorola Mobility бе официално приключена през октомври м.г. и въпреки че новите активи все още не носят печалби на производителя, компанията вече бърза да обяви, че марката за пръв път е продала 10 млн. устройства за едно тримесечие. Очаква се поделението да излезе на печалба през следващите 12 до 18 месеца.

През октомври, ноември и декември 24% от приходите на компанията са били именно от мобилни устройства, след като година по-рано те бяха около 15 на сто. Разходите по придобиването на Motorola Mobility водят до увеличаването на загубата, за същия период от време от 2 млн. на 89 млн. долара.

Друга голяма скорошна сделка, влияеща върху финансовите резултати на компанията, е придобиването на марката сървъри System X от IBM. Според Lenovo 90 дни след интегрирането орпоративното й поделение е постинало положителни оперативни приходи, въпреки че стандартните приходи, в това число амортизация и разходи по сливания и придобиване са отрицателно число – 42 млн. долара. Компанията очаква “до 1 г. този бизнес е на път да се превърне в 5-милиарден бизнес с по-високи маржове от компютърния”. През четвъртото тримесечие на м.г. корпоративният сегмент е осигурил 9% от приходите на компанията. Общите продажби са били в размер на 1,2 млрд. долара, а тези само от System X – 986 млн. долара.

Основният източник на приходи за Lenovo продължават да бъдат компютрите – 65% от общия оборот. Стремежът на компанията да разнообрази бизнеса си дава резултат, тъй като преди една година персоналните компютри представялваха 81% от бизнеса й.

Общо за цялото последно тримесечие на 2014 г. Lenovo отчита с 5% по-ниска печалба спрямо аналогичния период на миналата година – от 265 на 253 млн. долара). Общият оборот на компанията обаче е нараснал с 31% - от 10,789 млрд. на 14,092 млрд. долара.

Приходите и рентабилността на Lenovo в Европа, Близкия Изток и Африка (EMEA) през третото финансово  тримесечие (четвъртото календарно за 2014 г.) продължават да нарастват, като увеличението през периода е с 1,6 млрд. до 4 млрд. долара или с 40% на годишна база. Маржът расте с 1,2 пункта за година до 3%. От компанията пососчват, че 29% от приходите й идват именно от този регион.

Приходите от Северна и Южна Америка възлизат на 4,3 млрд. долара за периода и бележат ръст от 88% спрямо същия период на предходната годината. Те съставляват 30% от глобалните приходи на дружеството главно заради включването на Motorola и System X в резултатите. Районът може да се похвали с 11,1% пазарен дял при компютрите.

В района на Тихоокеанска Азия приходите на Lenovo  възлизат на 1,7 млрд. долара за третото тримесечие или 12% от глобалния приход на дружеството, с рекордно висок оперативен марж от 5,4% или с 3.9% повече на годишна. От компанията отчитат  “рекордно висок пазарен дял при компютрите” – 16.1%, с 0,2 пункта ръст спрямо 2014 г.

На китайския пазар приходите на Lenovo възлизат на 4,1 млрд. долара, което е нарастване с 1% на годишна база и съставляват 29% от глобалния приход на дружеството. Оперативната печалба се повишава с 0,3 пункта спрямо същия период на годината до 5,7%.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X