Ит Лидери

Солитрон: Бъдещето е в ИТ като услуга

Владимир Владков

Владимир Владков

Предоставяне на хардуер като услуга, на абонаментен принцип, разширяване на партньорството със софтуерни разработчици, активно участие в проекти, финансирани от оперативните програми на ЕС, са някои от мерките, които дилърите на ИТ продукти (оборудване и софтуер) трябва да предприемат, не само да останат конкурентоспособни, а и да оцелеят в условията на динамично променящ се пазар и клиентски потребности. Подобни са част от изводите от традиционната партньорска среща на Солитрон България, в която се включиха над 100 дилъри и ключови доставчици на дистрибутора.

На нея своите най-нови продукти представиха IBM, Acer, HP, Lenovo, AMD и Microsoft, дискутирани бяха и най-горещите новини в тази област като окончателното споразумение за изкупуване на бизнеса с x86 сървъри на IBM от Lenovo, решението за разделяне на HP на две самостоятелни компании, навлизането на облачни услуги, включително ползването на Microsoft Office 365 и др. Lenovo представи първия таблет с вграден проектор Yoga Tablet 2 Pro, а Acer обяви AcerPromise.com. Допълнително Радослав Ризов, експерт "Проекти и програми" в Microsoft България, представи индикативните програми, финансирани от еврофондовете в настоящия програмен период 2014 - 2020 г. Индикативната програма за 2015 по ОП „Конкурентоспособност“ предвижда по приоритетна ос „Предприемачество и капацитет за растеж“ да бъдат отпуснати общо 293 млн. лв. за целия период до 2020 г., като за 2015 г. за всяка процедура таванът е 1 млн. лв., за микро предприятия таванът е по-нисък.

„По тези процедури е допустимо придобиването на дълготрайни материални и нематериални активи (ДМА, ДНА), т.е. предприятията ще могат да купуват софтуерни разработки и продукти, за чието внедряване се налага да придобият и хардуер“, коментира Ризов. Предстои да бъдат обявени процедурите по приоритетна ос 1 „Технологично развитие и иновации“, чийто индикативен бюджет е 39,1 млн. лв. за целия срок с максимален праг от 500 хил. лв. на проект.

Горещите новини

HP обяви разделянето си точно на две половини, като всяка от новите компании има по около $60 млрд. оборот и $5 млрд. оперативна печалба, коментира актуалната новина от миналата седмица Асен Георгиев, мениджър за България на HP “Персонални и печатни системи“ (PPS). „Преобразуването не е моментно решение, а част от 5-годишен план на компанията, която в момента покрива много широк диапазон от пазара, клиентите и технологиите. Целта на двете отделни компании е да сме по-гъвкави, повече да инвестираме“, добави той. HP ще продължи да осигурява финансиране при важни проекти. Георги Георгиев, отговарящ за предпродажбената поддръжка в HP PPS, демонстрира новите виртуални работни станции, включително модела „всичко в едно“ Z1 второ поколение с процесори Intel Haswell и поддръжка на сензорни екрани. Тя разполага и с графика Nvidia, оптимизирана за редица водещи приложения, включително на Autodesk, SolidWorks и Adobe.

„Имаме все по-добро партньорство и с IBM, като показваме завидни резултати на регионално ниво“, каза Ралица Килиан, изпълнителен директор на Солитрон. „Солитрон е много добър партньор, като метриките са съобразени с възможностите на българския пазар, допълни Красимир Рашев, мениджър за STG партньорите в IBM България. - През последните месеци резултатите растат, но растежът е плод на взаимните усилия - дилъри, дистрибутор и IBM. За четвъртото тримесечие на миналата година Солитрон е на второ място в Централна и Източна Европа по изпълнение на целите“, добави той.

Рашев коментира и продажбата на бизнеса с x86 сървъри на Lenovo. “Развойната дейност за цялата гама сървъри продължава - от решения с големина 1U до големите модели. Има споразумение цялата тази гама да премине в Lenovo. Контролът остава в IBM, докато Lenovo не встъпят във владение. В момента всички сделки и текущи проекти се обсъждат с IBM. При преминаване към Lenovo обещанията, поети от дилърите на IBM към клиентите, ще се спазват. Остава и 5-годишният сервиз, който поддържаме, като няколко хиляди човека от IBM ще преминат към Lenovo”, каза още Рашев.

Той представи и програмата 10x4, която действа в ЦИЕ, като партньорите на Intel базирани решения сами могат да избират своята бизнес цел за тримесечието и при реализацията й, получават съответния рабат (целта обаче не може да е по-ниска от досега постигнатия оборот). Отделно търговците получават директна отстъпка от $1200 при покриване на сертификати.

Компанията е предвидила и нов начин да подпомага дилърите. STG Lab Services е нов отдел в IBM, който е независим от търговците. Той представлява споделен ресурс от специалисти (скоро физически ще присъства и в България), който дилърите могат да наемат при изпълнение на важен проект с решения на IBM. Отделът може да действа и като подизпълнител на дилъра при подписан договор. „STG може да направи първоначален одит на инфраструктурата, да даде препоръки за надграждане, да осигури профилирани обучения за клиентите. Има редица начини да ползваме заедно със Солитрон този ресурс в полза на дилърите“, коментира Рашев.

Отделно IBM има и финансови фондове, с които да плати изпълнението на даден проект. „Някои процедури продължават по няколко месеца, като плащането понякога става накрая, а това е тежко финансово бреме за дилърите, което може да бъде поето от IBM”, заяви Рашев. IBM Global Financing пък осигурява изцяло безлихвено финансиране за 12, а понякога и за 24 месеца при покупката на PowerPC системи. IGF може да финансира и сделки без никакво участие на оборудване или услуги на IBM - разбира се, не на 0% лихва. Има много полезни механизми през IGF, а IGF калкулатор стои в подписа на всеки IBM търговец от Солитрон“, добави той.


Солитрон: Бъдещето е в ИТ като услуга

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Васил Василев, мениджър продажби за България в Acer Europe, наред с новите модели лаптопи TravelMate и Extensa, показа и новия таблет Aspire Switch 10. Това преобразуващо се устройство в алуминиев корпус разчита на иновативни панти, които му осигуряват дълготрайна употреба независимо от завъртането на екрана. Скоро на пазара ще се появи и по-големият модел Aspire Switch 11. Специално за училищата Acer предлага софтуера Acer Classroom Manager v2.0, чието ползване е безплатно за всяко Acer устройство, регистрирано от образователна организация.

Новост е и AcerPromise.com (до една седмица ще е готова и българската версия). Ако клиент си купи продукт от определена серия и той се повреди в рамките на 1 г., Acer обещава да върне 50% от платената по фактура сума заедно с ремонтираната машина, обясни Василев.

Михаил Ламбов, мениджър продажби за SMB сегмента в Lenovo България, също коментира придобиването на x86 сървърите на IBM, като това засилва фокуса върху корпоративния и публичния сектор. В България Lenovo e лидер с цели 28,4% пазарен дял за предходното тримесечие. Компанията разделя пазара на три сегмента – потребителски (Consumer)бизнес (SMB) и корпоративен (Relationship)“В SMB сегмента предлагаме модели директно от склад, краткосрочни цени, промоции и бонуси, в този случай обикновено става дума за малки сделки от 1 до 50 броя, коментира Ламбов. - За Relationship, или проектният и тръжен бизнес имаме специални модели, специални цени, рамкови споразумения. Това са обикновени големи сделки за над 50 броя. В този случай осигуряваме и дългосрочни цени за 1 г. напред.

В потребителския сегмент Lenovo акцентира върху иновативните си модели във всички продуктови категории. При преносимите компютри беше представен ултрабукът Yoga 3 Pro, снабден със свръхустойчива панта от ново поколение. При таблетите от компанията обявиха новия Yoga 2 Tablet с нов, четвърти режим на работа, и във версии с Android и Windows. Изненада предизвика моделът Yoga 2 Tablet Pro с размер 13,3 инчов дисплей, мощен 8-ватов стерео звук и вграден LED проектор.

При мобилните телефони Lenovo показа пълното си портфолио от модели в сериите A (надеждни устройства в ценово ориентирания сегмент), S (смартфони от среден клас, с отлична функционалност и атрактивна цена) и флагманската серия с върховите модели Vibe, където най-популярни са моделите Vibe X2 и Vibe Z2 Pro. Vibe X2 e 5-инчов смартфон с уникален корпус в преливащи нюанси, а Vibe Z2 Pro е 6 инчов QuadHD фаблет с 3GB оперативна памет, и изключителна 16MP камера.

 

Софтуер под наем

Солитрон от септември т.г. е дистрибутор по програмите за „Обемно лицензиране“ на Microsoft за България, като основният акцент ще бъде поставен върху облачните услуги на американската компания – Windows Azure и Office 365. Именно тези две облачни предложения бяха представени от Татяна Цвяткова от Microsoft България. „Office 365 не е само пакет за офис продуктивност, но ползван от облака, това е цялостна услуга за организиране на бизнеса както на големи, така и на малки фирми“, каза тя.

Всъщност – Office е фамилия услуги и продукти, обединени по различен начин в различни търговски пакети. Office 365 обединява онлайн услуги, в които са поместени и функционалностите на познатите продукти от стандартния офис пакет.

Платената версия на Office 365 включва и Exchange online с 50 GB пощенска кутия и неограничено място за архивите. Календарите се синхронизират с вътрешните, с облачната услуга One Drive се осигурява споделяне на файлове не само с вътрешни служители, а и с външни партньори, като се запазват всички версии на файловете, има възможност за едновременна работа върху един и същи файл и др. Платената версия (Office 365 Business Premium) осигурява по 1 TB за всяко физическо лице в организацията, като администраторът налага допълнителни политики за сигурност. В Office 365 вече е включена и услугата Lync за онлайн видеоконференции с усъвършенствана функционалност, включително поемане на контрола върху споделено приложение, част от отдалечения компютър или цялото PC и др. „Достъпна е еднократна идентификация и синхронизация с Active Directory“, коментира Цвяткова. Според нея ИТ дилърите биха спечелили от преминаването към облачния модел, тъй като самата миграция от по-старите системи не е лесен процес и клиентите не искат сами да поемат риска от подобна трансформация.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X