Ит Лидери

Плоски продажби при най-популярните електронни устройства

Computer World

Според Deloitte продажбите в петте категории продукти ще достигнат над 750 млрд. долара през 2014 г., повишавайки се с 50 млрд. спрямо предишната 2013-та и нараствайки почти двойно спрямо нивата от 2007 г. Комбинираните продажби при тях се увеличиха с много за последното десетилетие, отбелязвайки среден годишен ръст между 6 и 12%, а по време на кризата пикове бяха отчетени през 2009 (-3%) и 2010 г. (+27%). За сравние средният ръст при полупроводниковата индустрия за периода 2000 – 2012 г. е 3,1%.

Продуктовите категории в споментатата петорка са взаимносвързани. Всички те са лидери по пазарна стойност, мултифункционални са и всяка играе ключова роля при развлеченията и потреблението на съдържание. Освен това те печелят от общи технологии при процесорите и дисплеите (с изключение на конзолите, които нямат собствени екрани). За сравнение други продуктови категории, като портативните гейм конзоли, електронните книги и мобилните телефони от нисък клас обикновено са фокусирани към определена функция и имат по-малък ефект върху общата картина.

Ръстът при смартфоните, таблетите, компютрите, телевизорите и гейм конзолите създаде своеобразен кръговрат в индустрията. От Deloitte дават следния пример: За да се задоволи търсенето на LCD панели за големи телевизори, производителите изградиха мащабни производствени мощности, които през 2013 г. доставиха дисплеи с обща площ 400 млн. кв. м. Това предизвика спад в цените на екраните за лаптопи, което доведе до развитието и разпространението на технологии за по-добри и по-малки дисплеи. Те пък от своя страна се използват в смартфоните и таблетите, което ги направи по-привлекателни за крайния потребител.

Тези взаимно подхранващи се процеси позволиха на споменатите пет категории да отбележат по-висок среден ръст от този в полупроводниковата индустрия, на основата на която стъпват технологичните продукти. Въпреки впечатляващите резултати през последните години обаче от анализатора предвиждат, че този пазар ще стане плосък и ще демонстрира скромен ръст.

Пазарът на персонални компютри се сви с 12% през 2013 г., а през 2014 от Deloitte очакват спадане на продажбите с още 4 на сто. От компанията предвиждат свиването в този сегмент да е под 5% през следващите няколко години. Печалбите обаче вероятно ще намаляват по-бързо, поради продължаващия спад на цените.

Подобна е ситуацията и при телевизорите от 2007 г. насам. 3D технологиите, интегрираната свързаност, управлението с жестове и дори 4K екраните не успяха да привлекат достатъчно много нови клиенти.

Новото осмо поколение видео конзоли видя бял в края на 2013 г., като продажбите на съответните продукти се оказаха по-добри от тези при предишната генерация, която излезе на пазара през 2005 г.

Продажбите на смартфони се очаква да продължат да се увеличават, но според анализаторската агенция ръстът ще бъде все по-малък. Циклите на подмяна на тези устройства постепенно се удължават, което допълнително допринася за общата тенденция.

При таблетите пък се наблюдава тенденция на преориентиране към по-малки размери (под 8,5 инча) на екрана и съответно по-евтини продукти.

От Deloitte предвиждат по-силни или слаби продажби от очакваните в петте категории продукти, но общият пазар на всичките пет се очаква да бъде плосък.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X