Ит Лидери

Операторите в Европа изпускат 300 млн. роуминг потребители

Владимир Владков

Мобилните оператори изпускат пазар от около 300 милиона мобилни потребители заради сегашните си ценови стратегии, свързани с роуминга, показва ново изследване на Европейската комисия.

Според проучването, обхванало 28 000 граждани на страните от ЕС, 47 на сто от респондентите никога не биха ползвали мобилни интернет услуги в друга страна от Европейския съюз, а над една четвърт просто изключват мобилния си телефон, когато пътуват.

А това са хора, които пътуват често и имат стабилни доходи. Именно те изключват роуминга за данни, когато са в друга страна, като според авторите на изследването най-вероятната причина е, че те имат много добра информация за „солените цени" за роуминга на данни.

В свое изявление вицепрезидентът на ЕК Нели Крус заяви, че „тя е шокирана от получените данни и изводи. Те показват, че трябва да довършим работата си и да премахнем таксите за роуминг. Потребителите ограничат до крайност употребата на своя мобилен телефон и това не носи ползи и самите компании", добавя Крус.

Изследване на Европейската комисия показва, че една четвърт от абонатите просто „изключват“ телефона си, когато пътува в друга страна от ЕС

Според нея, битката не е между организаторите на почивки и телеком компаниите. Милиони фирми са изправени пред допълнителни разходи заради роуминга, а компаниите, разработващи приложения, също губят приходи. „Роумингът няма смисъл на един единен пазар - това е икономическа лудост", заяви Нели Крус.

Неотдавнашен доклад на ЕК показа, че европейската софтуерна индустрия ще нарасне до €63 милиарда през 2018 г., създавайки дотогава почти 5 милиона нови работни места. Проучването, проведено от GIGAOM и NUI Galway по поръчка на ЕК, представи и предизвикателствата пред европейските разработчици на приложения, включително недостиг на умения, проблеми с фрагментирането и мобилната свързаност.

Днес в тази софтуерна индустрия са заети 1 милион разработчици, а още 800 000 работят в сферата на поддръжката и маркетинга на създадените приложения. Този брой може да нарасне към края на 2018 г. до 2,7 милиона разработчици и още 2,1 млн. за поддръжка. Купувачите и рекламодателите в ЕС са изхарчили през 2013 г. €6,1 млрд. за приложения, или 30% от похарчените в света пари за приложния, като тези разходи ще достигнат €18,7 млрд. през 2018 г. Изразходваните от потребителите средства заедно с рекламите и работата по договори би довело до общ годишен приход от сектора в размер на €63 млрд. само за 5 г., пише още в доклада.

След като се появи докладът за успехите на европейската индустрия за мобилни приложения, от Еврокомисията добавиха, че „бариери като роуминг таксите слагат спирачки пред развитието на този нов обещаващ сектор". Най-засегнати са приложения за туристически справочници, за снимки и карти.

Проучването бе проведено, след като Крос на няколко пъти подчерта, че ще бъде предвидена повече регулация на телеком сектора, ако не бъдат намалени роуминг таксите за данни в рамките на ЕС.

CW/Б 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X