Ит Лидери

Услугата eCall скоро тръгва пилотно у нас, заявиха от Мтел

Владимир Владков

Мобилтел работи по пилотното внедряване на системата eCall в България, съобщиха от телеком оператора. Компанията участва в мащабния проект съвместно с Дирекция „Национална система112" към МВР, като партнира с Ericsson по предоставянето на техническото решение по мобилната част. От българска страна в проекта участват още Ентърпрайз Комюникейшънс Груп (основен изпълнител на Националната система за спешни повиквания 112), Технически университет – София, ИКОМ и Българската асоциация за интелигентен транспорт.

Системата eCall използва технология за спешни повиквания, базирана на телефон 112, като целта е да изпрати автоматично предупреждение до компетентните органи за местоположението на превозното средство при тежки пътнотранспортни произшествия.

Според европейската директива за проекта, от 2015 г. всички автомобили, произвеждани в ЕС, задължително ще бъдат оборудвани с бордово устройство за eСall. При пътнотранспортни произшествия именно то ще се свързва автоматично с телефон 112, изпращайки пакет от информация с точните координати за местонахождението и други данни, свързани с инцидента, дори ако пътниците в колата са в безсъзнание. Собствениците на стари автомобили ще могат да оборудват колите си с подобно „eСall" устройство.

Очаква се пилотният проект да приключи през 2014 г., като в момента се извършват тестове. В средата на следващата година ще бъдат демонстрирани възможностите на системата в България.

Според изчисленията, въвеждането на системата eCall в цяла Европа може да спаси до 2500 човешки живота годишно и да намали тежестта на уврежданията с 10-15 процента. Статистиката сочи, че в Европа всяка година стават близо 1,2 милиона катастрофи, а вследствие на пътни инциденти умират 39 000 души. По данни на Пътна полиция в България от началото на годината са станали над 5300 тежки ПТП, като при тях са загинали над 500 души.

Въвеждането на услугата eCall в рамките на ЕС включва 3 основни насоки, обясни през септември 2012 г. Анди Рук, проектен мениджър на проекта HeERO за пилотно внедряване на eCall. Проектът HeERO стартира през 2011 г. като първата му фаза приключва в края на 2013 г. Втората фаза, в която България е активен участник за оборудването на старите коли, стартира в началото на годината и приключва в края на 2014г., добави Анди Рук. Целта пред HeERO 2 е по-мащабна. Планира се навлизане на системата в нови области като вграждането на „eCall" устройства при двуколесните превозни средства и големите камиони. „Голям брой тежкотоварни автомобили преминават ежедневно през територията на България и проследяването и анализът на произшествията с тях може да доведе до предприемане на успешни действия и превантивни политики", заяви тогава Анди Рук. На завършилата преди дни международна конференция в Букурещ по проекта HeERO участниците в нея са обсъдили напредъка по пилотните проекти европейските стандарти за прилагането на eCall, оперативната съвместимост между оборудването на системата и инсталирането й в превозните средства. 


CW/Б 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X