Ит Лидери

MasterCard: Нашият подход за цифрова конвергенция е MasterPass

Владимир Владков

Какво е влиянието на широкоразпространените тенденции като облачни услуги, е-търговия, разрастваща се мобилност на потребителите, услугите и бизнес процесите върху финансовите услуги и плащания? Смятате ли, че Bitcoin е приложим и силен конкурент?

Стратегията на MasterCard по отношение на дигиталните плащания взима предвид широкия диапазон от услуги, базирани на облака, растежа на електронната търговия и мобилизацията на потребителите, за да гарантираме на нашите партньори и клиенти могат да правят транзакции по един безопасен, удобен и ефикасен начин. Целият ни подход се базира на това да познаваме разнообразните канали и начини на плащане и да прилагаме решения като MasterPass, които позволяват на клиентите да извършват плащания безопасно и удобно от мобилен телефон, таблет, компютър и други устройства – както лице в лице, така и във виртуалния свят.

Нашият план за дигитална конвергенция е създаден с цел да предложи на потребителите лесна употреба и високо ниво на сигурност, а на нашите партньори – банките и търговците, платформи и процеси, които подобряват дигиталното изживяване в момента на взаимодействие в магазина или чрез някой уебсайт или приложение. Тенденцията все повече услуги да се извършват онлайн е ключова за усилията на MasterCard да увеличава ползите от безналичните плащания за всички заинтересовани страни – картодържатели, търговци, банки, дори правителства.

Нашият портфейл MasterPass има за цел да стане лидер в областта на дигиталната конвергенция при всички канали чрез подход, който е лесен за употреба от страна на потребителите и имплементация за нашите търговски партньори. Така че приемаме тези ключови големи тенденции чрез нашия подход за цифрова конвергенция MasterPass. Що се отнася до конкуренцията, ние гледаме на нея като нещо положително, защото тя стимулира развитието на индустрията и иновациите. Всъщност най-големият ни конкурент е кешът, който все още е най-честата форма на плащане, и новаторските ни решения се простират отвъд това само да заместят парите в брой – те подобряват цялото изживяване от пазаруването и начина на живот на нашите потребители.

По отношение на мобилните плащания има много инициативи, но все още няма глобално универсално решение, което обърква крайния потребител и бизнеса. Какво мислите за екосистемата на мобилни плащания (особено в ЕС) и ролята на различните играчи (банки, телекоми, международни организации като Mastercard и национални и европейски регулатори)?

Можем да кажем, че мобилните плащания работят в две ключови области – транзакциите лице-в-лице и от разстояние. Във физическия свят или лице в лице ние използваме Mobile PayPass, което осигурява глобална съвместимост. Mobile PayPass вече е базиран на стандарта MasterCard PayPass, който вече има издадени хиляди карти и се приема в над 1,2 милиона локации и 56 държави по целия свят. Mobile PayPass работи на ПОС терминали заедно с други картови оператори, така че според нас глобалната съвместимост може да бъде постигната и да подобри възвръщаемостта на инвестициите, които до момента търговците и банките са направили в инфраструктурата за приемане на PayPass. В областта на транзакциите от разстояние ние предлагаме стандарта за портфейла MasterPass, който е създаден, за да има глобална употреба и да бъде приет от търговците по целия свят, независимо дали картодържателят използва мобилен телефон, таблет или компютър за достъп до търговеца. Така че основната ни цел е да изградим глобална съвместимост. Наясно сме с цялото разнообразие от мобилни решения и приложения, които са на разположение в отделни държави. Ето защо разработихме подход, който позволява на картодържателите да използват своя настоящ метод за идентификация, дори когато пазаруват при търговци от други държави. Например ако имам портфейл в България и използвам код, предоставен от моята българска банка за достъп до данните за плащане в моя портфейл, мога да използвам същия портфейл при търговец извън България, който има знак, че приема MasterPass. Ето защо ние вярваме, че имаме едно добро решение, което да помогне за глобалната съвместимост, а същевременно позволяваме на националните и локални схеми да работят успешно.

Кои са основните въпроси, свързани със сигурността на мобилните плащания, електронната търговия и онлайн банкирането (напр. измамите в интернет, фишинг сайтове и др.)?

А) Потребители, които не извършват транзакциите докрай – ето защо препоръчваме на всички картодържатели да се регистрират за MasterCard SecureCode, за да могат да използват данните от своята карта плюс код, който банката-издател проверява, за да потвърди транзакциите. Тази услуга представлява допълнителен слой защита за онлайн пазаруване и включва личен код, който знаят само картодържателят и финансовата институция, издала картата – търговците не могат да го видят, така че картодържателите могат да са сигурни, че транзакциите им получават независимо одобрение всеки път. Тя е идеален инструмент за сигурно пазаруване в интернет, независимо дали сте си у дома или в движение, от всякакво мобилно устройство като мобилен телефон, лаптоп или таблет.

Б) Фишинг – публикуваме най-добрите практики, за да напомним на картодържателите никога да не дават своя ПИН или кодови данни по телефона или на сайт, който изглежда съмнително. Препоръчваме на картодържателите да проверяват валидността на заявката, като се свържат директно с банката.

В) Сигурността на данните, които се съхраняват на търговските интернет страници – поддържаме различните PCI-DSS стандарти, за да гарантираме, че всеки търговец или друга компания, която обработва тези данни, следва най-високите стандарти, касаещи защитата им.

За MasterCard сигурността на данните и значението на доверието при онлайн пазаруване е изключително сериозен въпрос и както казах по-горе, ние имаме различни програми и практики, които да гарантират, че картовите данни и изживяването на потребителите и търговците се случва по възможно най-сигурния и удобен начин.

Въпроси зададе Владимир Владков 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X