Ит Лидери

Ще вдъхне ли Мариса Майер нов живот на Yahoo?

Владимир Владков

Назначаването на дългогодишния ръководен кадър на Google Мариса Майер за нов главен изпълнителен директор на Yahoo e залог върху силен и компетентен лидет, въпреки че тя няма опит в основния бизнес на компанията, казаха анализатори след новината за наемането на Майер.

На нея се приписват заслугите за включване на ярко потребителски изживяване в много от продуктите на Google, където тя доскоро е ръководела услугите за карти и местоложение. Но нейният опит не включва медии и дисплейни реклами. Yahoo описва себе си като медийна компания, а дисплейните реклами са „и хлябът, и сиренето" на нейните приходи, казва Ребека Либ, анализатор от Altimeter Group.

Алън Уинър, анализатор от Garter, казва, че Майер не е „безопасен избор" за Yahoo, тъй като нейният опит почива върху продукти, а не върху медии, където е основният фокус на Yahoo.

„Но тя е великолепен избор за всички „избиратели" - борда на директорите, обществеността, рекламодателите, потребителите – те ще бъдат доволни от онова, което тя има зад гърба си – и като експертен опит, и като присъствие", казва Уинър.

Първата задача на Майер според Уинър би трябвало да е да склони временния СЕО Рос Левинсън, чиято квалификация са медиите, да сподели с нея своя медиен опит.

Майер ще трябва да наеме „силни екипи", които да поддържат дисплейния рекламен бизнес на Yahoo, който не е съществена част от онова, което прави Google, добавя Либ.

Добрите лидери често трябва да наемат хора, които да допълват техните силни страни, казва още Либ. На практика Майер вероятно ще привлече повече таланти към Yahoo, отколото е била в състояние да събере са себе си.

„Много хора в Силициевата долина биха казали на баба си, че ще отидат да работят за Мариса Майер, а малко са онези, които биха се похвалили, че ще работят за Yahoo", казва Либ.

Опитът на Майер в разработката на продукти за Google би й помогнал да се справи с един от проблемите на Yahoo – префокусиране на широкия набор от предложения на компанията.

„В момента Yahoo е компания без асансьор, казва Либ. - Не е възможно с няколко думи да се опише какво точно прави Yahoo и Майер може би има точните качества да коригира това."

Силните лидерски качества на Майер ще й помогнат да даде шанс на Yahoo в битката за оцеляване.

„Тя ще предостави свеж поглед и идеи за решаване на проблема, казва Роджър Кей, основател на Endpoint Technologies Associates. - Точно защото не е била в рекламния свят, тя не може да иде в Ню Йорйк и да говори с хората от агенциите."

„Ако успее да вдигне на крака Yahoo, тя ще се превърне в легенда подобно на Стив Джобс", добавя Уинър.

IDG News Service, Сан Франциско 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X