Ит Лидери

Google слива Checkout и Wallet

Computer World

Google Checkout и Google WalletGoogle ще слее услугите си електронни плащания Checkout и Wallet, за да ги консолидира в един продукт, който работи както в уеб браузъри, така и на мобилни устройства. Компанията също така е в процес на превръщане на Wallet в инструмент за плащане в Android Market, YouTube, Google+ Games и други свои сайтове, където има е-транзакции.

Checkout стартира в средата на 2006 г. като платформа за онлайн плащания, предназначена предимно за работа в конвенционални уеб браузъри, докато Wallet дебютира през септември тази година като мобилно приложение за електронни плащания.

Вследствие на интеграция, за която от Google обещават, че ще е прозрачна за търговците, потребителите ще използват своите данни от Wallet за сайтове, работещи с Checkout, а хората, които ползват само Checkout, ще могат копират регистрациите си и към Wallet, обясниха от компанията в блог.

Рано следващата година ще работим тясно с нашите търговски партньори, за да преминем към логото на Google Wallet и да споделим детайли относно новите и предстоящите да се появят функции“, сподели в блога Бен Лий, продуктов мениджър за Google Wallet.

Началото на този преход идва в критично време както за търговците, така и за потребителите – на прага на много силен празничен сезон. Затова ще бъде интересно да видим дали тези промени ще подобрят употребата на Wallet и Checkout от гледна точка на търговците и клиентите, или ще създадат объркване.

Google публикува страница с отговорите на често задавани въпроси относно плана за прехода.

В Google много добре знаят, че времето около празниците в края на годината е особено неподходящо за поява на грешки и дефекти в една система за онлайн транзакции, така че вероятно са решили да ограничат първоначалната интеграция между Wallet и Checkout до едно базисно, просто ниво, смята Ерън МакФерсън, директор „Плащания и сигурност“ в IDC. Анонсът явно индикира, че засега Google най-вече ребрандира Checkout с името Wallet и не прави нищо радикално в основата на системите, като например да изгради наново Checkout, използвайки дизайна на Wallet, коментира той. „Изглежда, че се движат бавно с интеграцията. Сигурен съм, че няма да спрат нищо в Checkout, така че системата би трябвало да си работи както и преди“, каза анализаторът.

Според МакФерсън, ходът е „естествено продължение на тяхната стратегия“.

Една от целите на компанията може да е свързването на унифицираната транзакционна платформа с Google Offers – услугата за онлайн купони за намаления, за да може да предлага специални сделки на потребителите на основата на разплащателната им история, смята МакФерсън. „Ако Google успее да накара хората да използват повече нейната система за е-плащания, тя ще има повече данни, което от стоя страна ще направи Offers по-релевантна и ще привлече повече търговци. Мисля, че се опитват да задвижат този цикъл“, коментира той.

IDG News Service Маями





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X