Ит Лидери

Adobe свива инвестициите в бизнес софтуер и съкращава 750 души

Computer World

Промените ще намалят ръста в приходите на Adobe през следващата фискална година с 4-5 процентни пункта до около 6%Adobe ще съкрати 750 работни места и ще намали инвестициите си в корпоративен софтуер като част от по-широк план за таргетиране на бързо растящите пазари на дигитални медии и продукти за дигитален маркетинг, компанията обяви на 8 ноември. Също така Adobe понижи прогнозата си за своите приходи през настоящото тримесечие, частично заради разходите около съкращенията.

Съкращенията ще бъдат най-вече в Европа и Северна Америка, казаха от Adobe. В края на 2010 г. компанията имаше 9100 служители, което означава, че предстои да бъде съкратен около 8% от персонала.

Adobe очаква преструктурирането да създаде разходи от между $87 млн. и $94 млн. през настоящото тримесечие, най-вече за обезщетения. Това ще намали EPS (earnings per share) до между $0,30 и $0,38, според общоприети счетоводни принципи, обявиха от компанията.

В Adobe все още се надяват да изпълнят приходната си прогноза за четвъртото тримесечие на тази година, но промените ще намалят ръста в приходите през следващата фискална година с 4-5 процентни пункта. Така се очаква ръстът в постъпленията през 2012 г. да е около 6%.

Вярваме, че като се фокусираме върху две големи инициативи и променим бизнес модела си, можем да постигнем по-бърз и по-предсказуем растеж“, заяви Марк Гарет, CFO в компанията.

Днес в 10 ч. Източно време (EST) в Ню Йорк Adobe ще проведе среща с финансови анализатори, на която компанията ще предостави повече детайли относно плана си.

Adobe адресира „категориите с експлодиращ ръст“, както ги описват от компанията, с инструменти за създаване и разпространение на съдържание и за измерване на резултати от дигитални маркетинг кампании.

Корпоративните продукти на компанията включват Adobe Connect и Adobe LiveCycle, както и софтуер за управление на уеб съдържание, придобит през 2010 г. с купуването на Day Software. В тази бизнес категория не попадат Acrobat продуктите, които са част от отдел Knowledge Worker.

Корпоративният софтуер на Adobe генерира по-малко от 10% от приходите на компанията през изминалото тримесечие – много по-малко, отколкото отделите за създаване на съдържание и дигитални медии.

Срещата днес най-вероятно ще бъде фокусирана върху плановете на Adobe за ускоряване на растежа. Компанията ще продължи да инвестира в Creative Suite и ще насочи повече ресурси към HTML 5 чрез инструменти като Dreamweaver и Adobe Edge, заявиха от Adobe. В областта на дигиталния маркетинг компанията иска да разшири бизнеса си със софтуер за анализи и отчети, особено за мобилни устройства и социални мрежи.

IDG News Service Сан Франциско





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X