Ит Лидери

Разумен печат от страна на служителите отчитат в Банка ДСК след MPS внедряване

Computer World

Стефан Станчев

След внедряването на аутсорсинг на печатни услуги, служителите в Банка ДСК печатат по-разумно. Най-малко защото вече имат разбирането, че историята на това, което те са отпечатвали, се запазва. Това каза Юрий Генов, началник на управление „ИТ Операции” в Банка ДСК по време на уебинар на тема “Прозрачността на разходите чрез аутсорсинг на печатния процес”. Виртуалното събитие бе организирано от технологичния сайт IDG.BG, с подкрепата на компаниите Konica Minolta, HP и Comitex.

Юрий Генов, началник на управление „ИТ Операции” в Банка ДСК

В рамките на две години Банка ДСК е внедрила в три от основните си офиси управляеми печатни услуги (MPS - Managed print services).“Печатът, който не е бизнес-ориентиран, значително намаля – продължи Генов. - Това е също един доста поучителен ефект от централизацията на наблюдението. Виждаме едно спестяване, което е в резултат от по-разумния подход на страна на служителите при ползването на услугите. Далеч сме от мисълта, че сме успели да изминем целия път по намаляването на хартията в банката.

Това е продължителен процес и е доста тежка борба.” Генов разкри, че в банката немалка част от информацията се съхранява на хартиени документи и в тази връзка стремежът на организацията е да въведе по-бързо колкото се може повече стандарти за съхранение на електронни документи. Това е и най-перспективната тенденция по отношение на по-разумния печат и намаляването и свеждането до необходимия минимум печат, нужен за общуването с клиентите, допълни Генов. По думите на Христо Апостолов, мениджър “Обслужване на MPS клиенти” в НР, аутсорсингът има смисъл при повече от 15-20 устройства. “

Колкото по-голям е бизнесът на клиента и има повече устройства, толкова по-големи ще бъдат ползите за него. В идеалния случай се пести близо 50% от хартията, но реално този процент е около 15%”, добави Апостолов по време на уебинара.“Внедряването на аутсорсинг зависи от вида дейност на компанията и от обема на месечния печат – каза Георги Ботев, мениджър ключови клиенти в Konica Minolta България. – В компанията сме си поставили лимит от 10 устройства и между 15 и 20 хил. страници месечен печат, за да има смисъл внедряването на аутсорсинг на печатните процеси.”

“Много често наличната техника не е съобразена с реалното натоварване в компаниите – смята Виктор Петров, основател и президент на Комитекс. - Аутсорсингът на картовите технологии в България е в начален етап.”

“Доставчикът на услугата проявява повече грижа за самата техника – каза още Генов. - Колкото по-добре я поддържа и колкото по-малко се поврежда, толкова по-малко разходи има той по поддръжката.”

Обширен репортаж от уебинара очаквайте в брой 41 на в. Computerworld.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X