Ит Лидери

OsComp Systems от Доминиканската република спечели IBTEC 2010

Computer World

Тихомир Иванов, Бъркли

 

Проектът за компресия на природен газ, разработен от OsComp Systems (OCS) от Доминиканската република, спечели първо място и $25 000 на шестото годишно международно състезание за млади предприемачи Intel + UC Berkeley Technology Enterpreneurship Challenge (IBTEC 2010), което се проведе на 17 и 18 ноември в Бъркли, Калифорния.

На второ и трето място се класираха съответно компанията Magoosh от САЩ, която предлага технология за персонализирана онлайн академична подготовка за GMAT и GRE тестове, и ADTELLIGENCE от Германия с платформа за рекламно насочване в социалните мрежи. Техните награди са $10 000 и $5000.

Българските участници от OpenBuildings с едноименния уеб портал за професионални архитекти и любители, който по-рано в Будапеща си спечели правото да участва на полуфинала в Бъркли, не достигна до финал. Това се случи и с още 19 проекта, тъй като на финала имаше място за осем екипа. Въпреки това един от всички 27 отбора, достигнали до Бъркли, ще има щастието да спечели наградата People's Choice Award, която е $5000 и тази година ще се връчи за пръв път. Победителят в тази категория ще бъде избран на базата на публично гласуване онлайн на сайта www.inspiredbyeducation.com/vote.

OsComp Systems

Хуан Сантос и Педро Сантос, OsComp Systems

Екипът на OsComp Systems е изобретил технология, която води до значително свиване разходите в системата за доставки на природен газ. Според Педро Сантос, CEO и CTO на компанията, техният продукт може да намали оперативните и капиталови разходи за компресия на природен газ с над 30%. От октомври 2011 г. OCS планира да проведе полеви тестове на 10 стратегически места в САЩ. Вече има предприятия, които са готови да използват тази технология, ако тестовете бъдат успешни. Освен това компанията ще отвори офиси в Хюстън, Тулса, Денвър и Питсбърг, където са оперативните центрове на техните потенциални клиенти.

В OsComp Systems виждат бъдещето си с два възможни пътя – придобиване или IPO. За възможни купувачи те считат компании като General Electric, Dresser-Rand, Siemens и ABB.

Magoosh

Бавин Парик и Хансу Лий, Magoosh

позволява на потребителите да платят еднократно само $69 или $99 и да получат едногодишен достъп до необходимите видеоматериали за подготовка за GMAT или GRE изпит вместо да инвестират в частни уроци и да са обвързани с време или местоположение на тяхното провеждане. Възможно е и безплатното използване на ресурси, но с повече ограничения. Видеоклиповете, подготвени от специално подбрани професионални преподаватели, изискват само Интернет връзка и могат да бъдат използвани независимо от фактори като локация и време. Освен това от октомври тази година услугата е достъпна и през iOS и Android.

Услугата вече разполага с повече от 400 клиенти, 54% от които са извън САЩ. Средностатистически генерира приходи и брутна печалба от $50 и $35 на ученик, съответно, и 98% от потребителите са доволни от нея, според Хансу Лий, основател на компанията.

ADTELLIGENCE

Михаел Алтендорф, основател и CEO на ADTELLIGENCE

предоставя под формата на услуга технологичната платформа за рекламно таргетиране в социалните мрежи, позволяваща на рекламните специалисти да насочват кампаниите си по-точно и да увеличат приходите от онлайн пазаруване на база реални данни от потребителите на социални мрежи. Това „прицелване“ се прави на базата на реални данни за потребителите, а не на предположения. Освен това интеграцията на платформата отнема само около два часа. Компанията предлага и възможности за рекламиране в онлайн игри и приложения.

ADTELLIGENCE е започнала дейността си през март 2010 г. и до края на годината ще излезе от червената зона поради нарастване на приходите. Според екипа зад проекта, тяхната технология е доказала, че води до увеличение на кликванията при различни рекламни кампании. Освен това компанията няма конкуренти в Европа, а в глобално ниво конкурентите са също на начално ниво на развитие. Сред клиентите на ADTELLIGENCE са IDG Германия, Vznetworks, Xing, Truvo, Netlog, schueller.cc, Bigpoint, Gameforge и Megazebra.

До полуфинала на състезанието достигнаха

27 отбора от 19 страни, а за финала тази година наред с OsComp Systems, Magoosh и ADTELLIGENCE се класираха и Bio-oil (Китай), Unima (Мексико), Brizz TV (Индия), ROCA K. K. (Япония) и Biomedical Modelling (Русия). Отделни статии за тях, както и за останалите участници, които отпаднаха на полуфинала, очаквайте в Business How.

Първото издание на IBTEC се проведе през 2005 г. и е съвместен проект на Intel Foundation и Центърa за предприемачество и иновации Lester на Калифорнийския университет в Бъркли. Идеята на състезанието е да мотивира младите предприемачи да развиват иновативни технологии, които решават истински предизвикателства за света, да създават жизнеспособни бизнес модели и да пренесат тази технология от университетските лаборатории на пазара.

„Повече от четири десетилетия Intel е лидер в иновациите, заяви Уенди Хокинс, изпълнителен директор на Intel Foundation. – Затова ние разбираме, че някои от най-добрите идеи са все още някъде по света, в умовете на днешните студенти. Като помагаме на тези идеи да се развият, ние насърчаваме студентите и младите хора като участниците в това състезание да въздействат положително на обществото, което в бъдеще ще подпомогне засилването на световната икономика.“

За изминалото десетилетие Intel е инвестирала над $1 млрд., а служителите са дарили близо 3 млн. часа труд за подобряване на образованието в повече от 60 страни.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X